h1

Sött, sött, sött! Ge mej choklad!

juni 18, 2008

Något som får mej att vara riktigt sur det är när det är 0 kr på kontot och väldigt lite i både frysen och kylen. Idag är en sådan dag, egentligen ska jag vara glad eftersom barnbidraget kommer på fredag och det bara är två tuffa dagar kvar. Jag försöker verkligen hålla humöret uppe, men det är verkligen skitsvårt. Igår var jag sugen på allt och det fanns inte så mycket som en chokladbit hemma och så är det jämt. När jag har godis hemma är jag aldrig sugen på nått. Men när det är tomt känns det som jag skulle kunna göra vad som helst för att få imej lite sött.

Jag letade och letade och tillsut hittade jag en kartong med chokladpudding, blev överlycklig men insåg tills sist att möjlken var slut och fick hoppa chokladpuddingen, det går ju inte gärna göra den på vatten. Idag ska jag leta och leta här hemma och kanske jag får ihop till en mjölk. För mat och ciggaretter för 2 dagar har jag. Så egentligen går det ingen nöd på oss, men är fortfarande sugen på något sött och inser att 2 dagar till med ett sötbehov står jag inte ut med..

6 kommentarer

  1. Det går faktiskt att göra chokladpudding på vatten, om det är en bra sort som Ekströms med tillräcklig stadga i. Och så får man ta mer pulver än det var tänkt. Men det smakar faktiskt inte alls så dumt. :)


  2. Var och storhandlade i dag inför midsommar så där rök det kontot! Hjälp, vad det blev dyrt. Jag har en känsla av att matpriserna ökat rejält det senaste året…


  3. Trollhare>> Tack för tipset ^^

    Znogge>> Ja mitt med tyvärr, men det kanske är så för alla. De har nog smyghöjt priserna :O(


  4. du kan få lite av mig om du vill ;)


  5. Kolla kontot redan i morgon, för på mitt konto står det att barnbidraget kommer i morgon! =O Jag vet inte riktigt varför.. Men det står att dom är på ingång till den 19:e.


  6. När jag blir godis-sugen så brukar jag göra ”negerbollsmet” i en mindre skål… ;)

    Funkar om man har smör, socker, och lite kakao hemma ( och en liiten slatt kaffe`om man vill det)!

    Gottis när suget kommer!



Kommentera

