h1

Olika rakningsmetoder!

juni 10, 2008

Att få fina sommarben vill väll egentligen alla. Men det där med att raka benen med rakhyvel har jag alltid haft svårt för. Antingen slinter jag eller så är det fortfarande hår kvar efter att jag är klar. Vilket gjorde att jag denna sommaren letade efter andra effektiva metoder. Först testade jag Veets Vax stripes för normal hud.

Veets Vaxstripes:

Man skulle värma vaxet mellan händerna tills det blev lite varmt. Sedan satte man på det benet. Första gången gjorde det ont. Men inte lika ont som annat vax jag testat. Det var snabbt och smidigt, men en anning kladdigt. Det stannade kvar lite rosa kladdigt vax på benen och håret försvann inte riktigt efter första rycket. Annars upplevde jag den som bra. Servetterna efteråt luktade gott och gjorde huden glansig och fin. Efteråt sved det lite på benen i ca 5 min.

Betyg>> 3 av 5

Veet hårborttagningskräm:

Det var en rosa kräm som man smetade på benen, sen lät man det sitta på i 3-6 min. Man kände ganska direkt hur det började klia på benen. Men inte outhärdligt. Efter det tog man som en spade och skrapade bort krämen, man såg hur mycket hår som lossnat på benen bara så där, ganska fantasikt smidigt. Sedan skulle man skölja av benen med vatten. Benen blev hemskt lena och fina. Det var bara något enstaka hårstrå kvar där man inte smetat på ordentligt med krämen. Efteråt kliade det kanske ca 5 min på benen.

Betyg>> 4 av 5

Vad väljer jag i fortsättningen? Rakhyvel, vax eller hårbortagningmedel?

-Hårbortagningsmedel!

5 kommentarer

  1. ;) Alltid en plåga att fixa benen…
    Vax gör ont… Jojatackar ja!

    Något som är himla effektivt är faktiskt silkepil – maskinerna!
    Det gör lite ont i början, men benen blir bedövade och man känner knappt nåt alls innan man är färdig!

    Sen så håller sig håret borta väldigt väldigt längen!
    Vax är mera jobb, och krämen funkar ungefär som med hyvel, fast utan skärsår…

    Joo jag brukar också oftast slinta och skära mej!
    Sen har jag ju psoresasis på benen så det strular till sig lite där oxå!

    Ett annat tips är att ta en trimmer!
    Det gör inte ont å man slipper allt bök och ont gör det verkligen inte!

    Kanonilägg här under föresten! Halal-slakt menar jag!!!

    Ha det gottis!

    /BountyLady!


  2. jag använder epilator går fort och funkar bra.

    Funderade häromdagen på just varför vi tjejer skär oss på benen när man använder hyveln.

    Tror att män inte skär sig för dom har hyveln för nära strupen..


  3. För en vecka sedan såg mina ben ut som om en arg kattt rivit mig;-) Dags för nya metoder tror jag!


  4. Kanske skulle test den där weet med spade eller vad det var!
    Jag rakar benen i tid o otid känns det som och så satans tråkigt det eeeee….

    Ska testa….!

    Ha en mysig kväll/


  5. Jag har inte svårt för rakhyvlar, men för vax. Å HERREGUD vad jag lipade när jag använde det första gången haha…
    Och har man väl rakat benen och ska vara sommarfin, ja.. Så är dom vita hahahaah



Kommentera

