h1

Dags att vakna nu?

maj 28, 2008

Hertiginnan tycker jag fumlar i mökret när jag tror att det är fullt genom förbart för en kvinna att våldta en man. Det var svårt att skriva om fler fall eftersom google gav hemskt lite information om det. Det är alltså inte vanligt som jag skrev i mitt förra inlägg. Men om vi tänker på att män oftast är starkare än kvinnor så är det ju faktiskt en del kvinnor som är starkare än vissa män. Annars hade vi inte haft fall där kvinnor misshandlar sina män. Och om vi tänker på den delen att snorren måste stå, så kan ju faktiskt snorren ställa sej även om inte ägaren till snorren vill detta. Nu hade detta fallet hänt på morgonen och då kanske killen i fråga hade morgonstånd. Vad vet jag? Men jag tror iallafall att det är fullt möjligt.

Det känns inte som att det är jag som famlar i mökret utan mer hertiginnan som behöver vakna och se hur 2008 ser ut. Och framför allt att vi kvinnor inte är änglar, vi kan precis lika mycket som männen. Vi vet inte storleken på mannen eller kvinnan. Kvinnan kanske rent av var dubbelt så stor som mannen. Så klar att det är genom förbart. Dags att vakna nu hertiginnan?

9 kommentarer

  1. Om man ser på den svenska juridiska definitionen av våldtäkt så är det hertiginnan som fumlar i mörkret.. Det finns ingen internationell definition av våldtäkt utan varje enskild nation måste inom det egna rättsliga systemet definera vad en våldtäkt innebär.

    ”Den som genom misshandel eller annars med våld eller genom hot om brottslig gärning tvingar en person till samlag eller till att företa eller tåla en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens art och omständigheterna i övrigt är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt till fängelse i lägst två och högst sex år”
    BrB kap 6 §1

    Vår uppfattning om begreppet våldtäkt är i gungning. Jag tror (och det är min helt personliga uppfattning) att män blir våldtäktsoffer oftare än vi tror, men att det inte kommer fram i ljuset. Kanske pga att de skäms för vad de råkat ut för. Våldtäkter kan och skall inte accepteras, oavsett om offret är man eller kvinna.

    ”Ursprungligen innebar våldtäkt juridiskt sett att en eller flera människor med våld tvingade en kvinna till samlag. Genom förändringar i lagstiftningen har begreppet senare utvidgats: idag omfattar definitionen både män och kvinnor. Det behöver inte heller röra sig om ett samlag utan det räcker med ”en jämförbar sexuell handling” (exempelvis penetrering med främmande föremål). Det är heller inte nödvändigt att offret gör motstånd för att det skall räknas som våldtäkt. Utvidgningarna innebär att vissa brottsliga handlingar som tidigare rubricerades på annat sätt, exempelvis som sexuellt utnyttjande, numera faller under våldtäktsbegreppet. Dessa utvidgningar har delvis varit kontroversiella. Många jurister har ställt sig tveksamma till utvidgningen, medan allmänheten delvis missförstått det tidigare juridiska begreppet ”våldtäkt”.”
    Saxat ifrån wikipedia.

    Så, enligt lagen är begreppet våldtäkt könsneutralt. Och våldtäkt behöver inte innebära penetration. Varför skulle inte en man kunna bli våldtagen?
    Rent bullshit.


  2. Valpen>> Tack så hemskt mycket för denna information, jag tänkte ju aldrig på att kolla lagen när jag sökte på information. Jag försökte få fram tidigare fall. Smart! Jo jag vill nog säga att det är hertiginnan som famlar i mökret.
    precis det är rent bullshit att en man inte skulle kunna bli våldtagen.


  3. Hertiginnan har fel. Numera behövs inte penetration (jag gillar inte det ordet, det låter så formellt, men du vet…) för att det ska räknas som våldtäkt. Och ursäkta om jag uttrycker mig grovt, men att ge oralsex mot någons vilja, tex, går att klassa som våldtäkt idag.


  4. Trollhare>> Ja det behöver inte vara fullbordat samlag för att det ska räknas som våldtäkt. Jag vet att hon har fel, problemet är bara att hon vägra inse det själv. Hon jämför det som att en elefant kan bli våldtagen av en mygga. Fattar inte hur man kan jämföra det på de sättet^^


  5. Jag tänker då inte våldta någon möjligtvis en elefant någon dag men jag tänder tex inte på reptiler


  6. Hertiginnan>> Och annars mår du bra eller?


  7. Till Love:
    Störtskönt….#jag skrattar så jag nästan trillar av stolen#

    Kul med inlägg som skapar debatt.

    Ha en bra dag i solen allesammans!/////


  8. Klart hertiginnan inte tänker våldta någon, hon hade väl inte hunnit ikapp varken elefanterna eller reptilerna :)


  9. Opps. Glömde min webbadress.

    Sorry



Kommentera

