h1

Kvinnor kan med..

maj 27, 2008

När jag var yngre trodde jag inte att det var möjligt för en kvinna att våldta en man. Idag vet jag nartuligtvis bättre. Och det händer även om det inte är lika vanligt som en man att våldta en kvinna. Oftast känner kvinnan mannen ifråga som hon våldtar om det är så i detta fallet vill jag ha osagt. Klart kvinnan har ett begär med, men det är som sagt inte vanligt. Men nu på morgonen våltog en kvinna en man och kvinnan är nu gripen. Undra om en man får lika mycket psykiska besvär efter en våldtäck som en kvinna får. Jag har ju fått för mej att män oftast har ett starkare psyke än kvinnor när de får vara med om en traumatisk upplevelse. Men så kanske det är inte är, en man kanske får psykiska besvär efter en våldtäckt med.

Det befinner sej nu en polispatrull som pratar med mannen. Och undra vad kvinnan kommer att få för straff för detta om det är så starka uppgifter att det leder till rättegång?

15 kommentarer

  1. Det var det mest ointelligenta inlägget jag någonsin läst. Haha, jag kan bara skratta åt ironin.


  2. Nene>> PÅ vilket sätt var det ointelligent? Du kunde ju skrivit varför du tyckte det! Men skratta på du, det bjuder jag på!


  3. Det sätter vår uppfattning om vad en våldtäkt är i gungning och man får tänka annorlunda.


  4. Egentligen, jag undrar över om en man som utsatts för våldtäkt får samma fysiska skador som en kvinna kan få? På det psykiska planet är det nog lika för alla, båda könen blir förnedrade. Frågan är om en man har lika lätt att ”anse sig själv skyldig” till det man råkat ut för, precis som en del kvinnor gör..

    Var går gränsen mellan våldtäkt och sexuellt ofredande egentligen? Jag trodde gränsen gick vid samlag, men jag har ingen aning.. Det är ju ganska svårt att idka samlag med en man som är slapp så att säga :P


  5. Borde vara hårdare straff på våldtäckt i Sverige.
    Vem det än är som våldtar!


  6. Ja du, en fråga man ofta inte behöver ta ställning till då män i fråga ofta är förövaren!
    Säkert jobbigt för en man att bli våldtagen, det enda jag undrar över är hur han får upp den, då jag trodde att han måste bli upphetsad för det. Sen å andra sidan vet jag inte HUR han blev våldtagen…..finns ju andra sätt som sagt.

    Men vad vet jag……

    Håller dock med turez…..hårdare straff, helt klart!

    Ha en bra kväll


  7. Hmmm… – Om det här med vad wår nuvarande MainStreamade förhållningssätt till sex och samlag grundats i sedan tusentals år tillbaka – har jag ordat en del om på
    http://josefboberg.wordpress.com/2007/12/09/haxprocesser-da-och-nu

    Apropå njutning så är ju bokstavligt talat allt i NaturRen till 100 % i NaturLiktVist = Intelligent utveckling – genom att till 100 % hålla sig till den enkla = Intelligenta ordningen att: ”Smärta/obehag = undvikande och njutning = attraktion”.

    Hjärnforskaren James Prescott skriver om kristendomen och andra monoteistiska religioner: ”Vi måste också klargöra de teologiska/religiösa system som gör kroppslig njutning till en fiende – dömandes det som syndfullt och omoraliskt – och som likställer smärta, lidande och försakelse med att vara moraliskt dygdig.

    Dessa moraliska värderingssystem går tvärt emot miljontals år evolutionär biologi (smärta/obehag = undvikande och njutning = attraktion) – och har jämställt det feminina med synd, vansinne och omoral.

    Dessa moraliska/religiösa värden har vänt sinnet [= wåra fantastiska biologiska ElektroKemiska hjärnDatorRäkneMaskiner = wåra intellekt – min anm] emot kroppen, man emot kvinna, föräldrar emot barn och barn emot föräldrar.

    Wår sexualmoral, som Wi utgår ifrån ger oss rätten att ignorera andras ”felaktiga” känslor och syn på sex […såväl som sju, åtta, nio osv – min anm – har helt sina rötter i dessa artstridiga religioner ! ” – slut citat.

    Så människosläktets adelsmärke kollektivt sett är ju ej alls NaturLiktVis Intelligens, precis… I vart fall ej i mitt mer än 67-årade livsperspektiv sett.

    Personligen tror jag ej alls överhuvudtaget på att hot om straff avhåller någon enda ifrån någonting, egentligen… Vad jag grundar det förhållningssättet på finns det mera om bl a på
    http://josefboberg.wordpress.com/2008/03/20/intellektual-ism-0-medvetenenhet


  8. Det stavas VÅLDTÄKT. Inte våldtäckt.

    Slå upp ordet i en ordlista. Inget ck, bara k.

    Finns det en enda djävla vuxen människa i Sverige som kan stava nu för tiden?


  9. Mia>> Finns det nått mer du stör dej på eller? Fattar inte hur man kan störa sej på stavfel..


  10. ursäkta hur fick han upp den om han nu blev våldtagen? det där köper jag inte


  11. Jag tror faktiskt att män känner precis likadant vid en våldtäkt som en kvinna. Iom den nya lagstiftningen så behövs det ingen penetration för att det ska klassas som våldtäkt, utan det räcker med tex oralsex och det var just det som den här kvinnan skulle ha gjort på mannen.


  12. Kan säga att det känns väldigt typiskt mgi att bli sjuk nu när SMHI lovat upp till 25 grader veckan ut, och jag har inte ens provat min bikini i år. Hade varit grymt att kunna ligga ute och sola, men nänä, det blir inget med det :(


  13. […] eftersom google gav hemskt lite information om det. Det är alltså inte vanligt som jag skrev i mitt förra inlägg. Men om vi tänker på att män oftast är starkare än kvinnor så är det ju faktiskt en del […]


  14. undrar hur han blev våldtagen stackarn…jag har visserligen hört att män kan få erektion i situationer då de är rädda eller utsätts för extrema situationer. Vi vet ju inte,hon kanske hotade honom med något vapen eller något.


  15. Hmmm… – Jag vill nog gärna tro att ”hotet” var en mer eller mindre avkädd kåt kvinna, faktiskt… Vem kan som en normalt fungerande mansperson undvika att NaturLiktVist = Intelligent reagera på det ?



Kommentera

