h1

Hertiginnan tror alla vill vara som henne.. – NEJ tack!

maj 26, 2008

Jag är ganska nöjd med mej själv och mitt mitt liv, men bara för att jag är det tror jag heller inte att någon vill vara som mej. Jag tror defentivt inte att jag är bättre än andra och det därimot är en egenskap jag är riktigt nöjd över. Så Hertiginnan jag vill inte vara som dej och här kommer min lista på varför!

1. Jag är med nöjd över mej själv och det är jag utan att vara en ELAK köttbulle..

2. Min blogg behöver inte ha många besökare för att jag ska känna mej värdefull. Jag förstår att en blogg är en blogg och ett liv utanför bloggen är en helt annan sak. Jag känner mej heller värdefull utanför internet!

3. Jag behöver inte alltid ha smink och stilletklackar.. Jag duger ändå!

4. Jag bor i ett hus i mörka småland och skulle inte byta mitt boende mot ditt för allt smör i småland!

5. Jag är GLAD över att inte hela mitt liv består av att gå på fest..

6. Jag talar ett språk och klarar mej alldells upperligt med det!

7. Punkt 7.. förstår inte varför denna punkten är med överhuvudtaget. Dyselexi är väll knappst n¨ågot som är bra att vara?

8. Jag är med mängder att människor som vill vara med mej, men blir inte större människa för det..

9. Jag äter inte ute varje dag med vänner vilket jag är glad över. Vill hellre sitta hemma och äta god hemmalagad mat med mindre kalorier.

Så Nej tack hertiginnan. Jag är precis lika nöjd med mitt liv som du är med ditt UTAN att jag tror att folk vill vara som mej.

8 kommentarer

  1. vad kul att du är nöjd med ditt liv. Jag pratar om varför folk vill vara som mig och inte varför jag vill vara mig själv. Det kommer den listan också. Jag lägger upp din listan på min blogg så får fler ta del av den
    kram


  2. Hej!

    Jag håller totalt med dig. Anne har på något konstigt, sjukt, onormalt sätt fått för sig att det livet hon lever är lyx och glamor. Men i själva verket så tror jag att det är något som hon vill att alla ska tro. Jag skulle verkligen inte palla döma människor efter ifall de är sminkade eller ej, vilket hon tydligen gör då hon klart och tydligt skriver i sin blogg att hon inte blir vän med folk som inte sminkar sig eller bär klackskor. Att döma en människa på dessa punkter plus en massa andra som hon har uppgett (pallar inte ens bry mig då det är så sjukt barnsligt, ytligt, elakt och fel) är totalt fel. Hon har inte någon rätt över huudtaget att döma en människa på det sättet när hon inte känner dem. Jag kan slå vad om att alla de osminkade människorna som faktiskt är nöjda med sitt utseende och klädstil, och vet var de står och har sina nära och kära bara tycker att hon är låg och barnslig. Så nej Anna, jag skulle hata mig själv om jag någonsin ens skulle komma i närheten av den person du är. Hon har säker självkomplex och dåligt självförtroende. Hon ska inte döma folk på det sättet, och om hon nu ändå ska göra det borde hon nog ta en titt på sin egen spegelbild. Anna lär dig att sminka dig, samt gå ner några kilo, och sluta klä dig som en tant i 75-års åldern, för så som du ser ut idag och den person du är skulle jag inte ens umgås med dig för alla pengar i världen! Skulle aldrig smutsa ner mig på det viset!!


  3. E>> Håller med dej!


  4. Det konstiga är att jag skriver inte ut ett enda namn och hänger ut eller dömer men det gör både E samt att tönten Love håller med. Jag har inte sagt till en enda person att du klär dig som en tant eller borde gå ner i vikt mm. Man hör härinne vem det är som har låg självkänsla.

    Om ni inte förstår det jag skriver så säger det mer om er än om mig. Snacka om att ha låg självkänsla du där E som skriver direkt till en privatperson. Lätt för dig och gömma dig bakom en dator feg som attan. Fy för äckliga fega encelliga amöbor

    Du bekräftar att jag har rätt på alla punker sorry


  5. Oj, hennes höghet gillade visst inte att läsa detta inlägget :)
    Tråkigt nog kommer det en dag där hennes lilla ballong spricker och hon kraschar ner på jorden och inser att hon inte är en viktig person, utan en av oss alla andra. Åh, nej, jag glömde, hon har ju en köpt adlig titel, och det gör henne fruktansvärt viktig. Viktig för sigsjälv.

    Apropå klackar, har hertiginnan klackar förstärkta med armeringsjärn för att stå emot tyngden av hennes kropp? :)


  6. Valpen>> Nej detta inlägget gillade hon inte. Ja angående klackar, jag har med funderat på det :)


  7. Jag jobbar granne med Skanska, ska ta och fråga dem om de är intresserade av att ta fram extraarmerade klackar.
    Kanske hade blivit en affärsidé? Blondinbellas företag kan ju slänga sig i väggen :P


  8. Hon är i verkligheten tjock, skuldsatt, arbetslös, har inga vänner och bloggar om hur hon tror att livet skulle vara ifall det vore bra. Något stämmer inte med hennes ålder.

    Att ha med ”jag är snygg” två gånger i en lista där man utmanar andra att hitta lika många punkter säger en hel del om hennes intellekt. Grammatik, stavning och ordval borde vara ett rejält problem ifall hon nu skulle varit affärskvinna. Att sedan förklara att hon vinner mycket enbart på hennes utseende, får mig att misstänka att hennes ”affärsmöten” är med hallickar. :D



Kommentera

