h1

Det är farligt att vistas utomhus..

maj 26, 2008

Denna artiklen smärtar mej. Det är något över denna artiklen som är att man blir tagen. Jag tänker på den unga pojken som i lugn och ro sitter och lyssnar på musik och som inte vet att i vilken sekund som helst kommer han att bli skjuten. Det får mej ännu en gång att undra vad folk är kapabla till, vad det är som driver dem att skjuta en pojk som sitter för sej själv på en parkbänk och lyssna på musik. Allt fler unga får sätta livet till och idag är det helt enkelt farligt att vistas ute. Det var länge sedan det blev farligt att vistas ute, men just nu känns det som det endast händer en massa hemska saker.

Det är mer och mer unga personer som får sätta livet till, tack och lov överlevde denna pojken och förhoppningsvis kan leva vidare sitt liv. Även om det kommer att ta tid innan han kanske vågar vistas utomhus så lever han iallafall. Vad är det för fel på människor, varför skjuter man en försvarslös pojk?

10 kommentarer

  1. Jag har alltid varit nojig när det gäller sådant..
    Går hela tiden och tänker på vad som kan hända när jag är ute och går eller vad jag gör.. Vem som helst kan ju skjuta en eller så.
    Jag fattar verkligen inte hur en människa bara kan få för sig att gå ut å skjuta första bästa..
    Men alla människor har ju inte fått det sunda förnuftet. USCH!


  2. Det är totalt sanslöst att man inte ska kunna sitta på en bänk utan att riskera livet! Vart är vår värld på väg…


  3. haha.. driver ni? killen var antagligen iinte helt oskyldig.. antagigen handlade det om pengaskuld, svartsjukedrama elr nåt annat som är en vanlig anledning till liknande dåd… deklart man kan va ute, i ett av världens LUGNASTE LÄNDER… lägg av nu..


  4. Låt mig gissa att de i alla fall att var bekanta. Tror det finns ett motiv bakom.

    Någon han stämt träff med? Någon som lurat honom dit?

    Osv… finns säkert en massa att rota i.

    Är det en oprovocerad attack så skulle det förvisso inte förvåna mig.


  5. Tydligen kan man även bli friad för att ha skjutit ihjäl ett par pojkar med en hagelbössa.


  6. Turez>> Nej tyvärr finns det de som inte fått det, det är synd :O

    Znogge>> Ja jag håller med!

    Kristoffer>> Men vilket resonomang, så det är okey att skjuta folk om de är skyldiga pengar eller i ett svartsjukedrama?

    Katt>> Jo jag tror nog att de kände varandra. Hemskt är det iallafall.

    Carpes>> Ja precis!!


  7. Jag är väldigt mogen för min ålder och har alltid varit det. Väldigt klok för min ålder är jag och har alltid fått höra det i hela mitt liv.

    jag är född mogen


  8. Kristoffer menar nog bara att man får leken tåla om man ger sig in i den..
    Vare sig man går in i en farlig uppgörelse eller klättrar på broräcken.


  9. G>> Kanske, så om man ska tolka dej rätt så ska han TÅLA att bli skjuten för att han gav sej i lag med fel människor?


  10. Man kan tycka vad man vill, men saker och ting fungerar som det gör. Det är inget man kan göra något åt.
    Vad man än gör för misstag så får man TÅLA konsekvenserna. Det är en naturlag, som INGEN kan bryta. Om man inte förstår det så går det som det går. Oavsett om man kan acceptera det eller ej.



Kommentera

