h1

Bläärk för fästingar!

maj 22, 2008

Är det något djur jag helst inte ha på kroppen är det fästingar. Jag ryser när jag ser dem, kanske en liten släng av fobi där. Jag tittar mer än ogärna på dem.. Idag när jag duschade satt det något svart på benet som inte gick att slänga bort då där lätt med handen som man gör om det sitter något som inte ska på kroppen. Men i detta fallet gick det inte och jag tittade närmare och tillslut började djuret röra på sej.

Jag tackar min gud för att jag gick och duschade nu på dagen istället för på kvällen som jag brukar göra. Jag tror jag tajmade det perfekt, ett par timmar till och sedan hade den nog satt sej på min kropp. Undrar om det är katten eller hunden som släppat in den, för det enda stället jag varit idag var på balkongen på övervåningen och förhoppningsvis kan de inte flyga så långt!! Eller flyga överhuvudtaget!!

Nej fy, vilken tur jag hade idag!! Hade inte velat att den tittat närmare på mej.

10 kommentarer

  1. å fy fan, jag har fobi sedan jag förra året drabbades av mitt livs första fästing. Stod i duschen på morgonen (eftermiddagen innan hade vi varit i skogen) och såg ngt svart på höften. AAh jag tror det var första gången jag skrek efter mamma sedan jag var liten flicka. Jag vrålade och min stackars äcklade pojkvän var räddaren i nöden och drog ut den efters mammas instruktioner. Tänk dig själv – precis som du, jag fick inte väck det svarta – kollade lite närmare och så rörde den på benen där den satt med huvudet inne i mig och sög öööööööööööööööööööööhhhhhhhhh


  2. Fästingar är aldrig roligt. Dock jag kan känna en äcklig småförtjusning i att plocka bort en sprängfylld fästing på mammas och pappas hund. Fascinerande att se att de kan växa så mycket. :-)

    Om du inte vill ha färstingar på hunden så vet du väl att du kan köpa fästinghalsband i djuraffären? De är jättebra och minimerar verkligen fästingar hos djuren. De luktar dock starkt citron.


  3. Hehe jag fick en krypande fästing på mig så fort jag kom i kontakt med gräs för nån vecka sen…I samband med att batteriet skulle in i rcbåten…:)

    Hoppas att många av dem försvann i förra veckans kyla….


  4. Hatar med dom där äckliga djuren.. har som tur var inte haft en på mig på vääldigt länge! Usch..
    Klockren bild också :D


  5. Uff, jag hatar dom där små äckliga krypen oxå! Har på något sätt lyckas att aldrig blivit fästingbiten någonsin i hela mitt liv, och hålla Zackarias undan från dom i 12 år.. Trots att det är ganska så mycket av den varan här, där jag bor! Jag är fullkomligt livrädd för dom där, ja och så getingar! =O Usch..


  6. Gillar dem inte heller men Herr Hund drar ju in en och annan trots fästingmedlet Frontline. Hittills har jag klarat mig men det är nog bara en tidsfråga…


  7. Fy sjutton för fästingar, iglar och malar! Dessa äcklos är tre nackdelar med sommaren.


  8. Usch – jag hatar också fästingar. Ska till Blekinge nästa vecka – ett av fästingarnas högborgar – och börjar redan bli nervös…
    Tävlingstajm igen hos mig – lös gåtan och vinn en tv-serie eller ett fint smycke. Trevlig helg!


  9. Jag har haft tur som sluppit än så längen… Peppar peppar ta i trä… ;)

    Vet polare som alltid poppade sin vovves fästingar på spisplattan, eller eldade dom med en tändare… Allt för att de små parasiterna skulle döööööÖ! Äckliga djur är de iallafall!


  10. […] -Andra inlägg jag skrivit om fästingar- Explore posts in the same categories: Aftonbladet, Nyheter, Svd […]



Kommentera

