h1

Jag är gammalmodig!

maj 21, 2008

Egentligen är det inget fel i att sälja sexleksaker på apoteket utan det är nog bara jag som är så förbannat känslig och gammalmodig och inte tycker att sexleksakerna ska skyltas med inne på ett apotek. Jag borde ju tillhöra den generationen som vill se en förändring framåt och inte alls borde vara gammalmodig. Men på något sätt känns det så fel att gå och leta efter nässpray bland dildosar. Jag har alltid tyckt att prata om sex är genant för mej. Jag har aldrig varit den som delat med mej om mina sexuella äventyr. Jag lyssnar gärna men pratar sällan om det. Jag känner genast hur det sprider sej rött över kinderna. Vet inte varför..

Jag menar sex är normalt. Sex är något alla har eller iallafall de flesta. Men ändå så finner jag det så fruktansvärt genant att prata om. Jag har alltid tyckt att det är så privat. Något man inte delar med sej. Inte ens över internet vill jag egentligen delta i någon sexdiskussion. I varje fall inte om jag inte tycker att jag känner den personen jag pratar med väl. Så kanske därför som jag finner det genant att gå in på apoteket och leta efter medicin ibland sexleksaker. Även om det borde vara lika nartuligt som att gå och handla mjölk men det är det inte för mej.

Det är ungefär lika med att handla tamponger, då känns det som folk stirra på mej och tänker ”Jaha nu blöder hon!”. Jag fattar ju att folk inte tänker så, utan att det bara är jag som får för mej det. En gång när jag var och handlade delade de ut gratis tandborstar och kassörskan sa att det varit jättemånga som tagit illa upp. Och frågat henne om hon inte trodde de borstade tänderna Ect, ect. Men hon försökte förklara lite fint att hon blivit tillsagd att dela ut dem eftersom det var en ny produkt. Det därimot tyckte jag inte var så farligt. Men vissa saker är genant för andra och jag antar sex delen är min genanta del..

10 kommentarer

  1. Jag har aldrig sett att det finns sexleksaker på apoteket. Jag kan också tycka att de inte passar sig där. Och jag är ju verkligen av den generationen som ska tycka att det är väl ingen fara.
    Det finns ju speciella butiker för sådant. Där personalen är utbildad och villig att hjälpa dig i dina val av produkt. Men på ett apotek: ”Hej, rekomenderar du den här?”


  2. Turez>> vad jag vet så har de inte börjat sälja dem där än, men ska väll tydligen göra det snart! Nej precis det är inget ställe man vill gå och fråga den frågan :)


  3. Tackar ;)
    Har du någon idè så får du gärna maila mig så kanske du får gästblogga om du vill?


  4. Asch då, det är inget särkilt tycker jag. Men jag tror inte det kommer att få nån större genomslagskraft på Apoteket inte. Man kan beställa på nätet och så numer och många gör nog hellre det.

    kram!


  5. Jag tror att de som vill köpa olika sexleksaker väljer andra försäljningsställen än nätet. Det blir nog ingen försäljningssuccé.
    Kram!


  6. He he he….ja de kommer på roligaste påhitt.
    Jag kan bara hålla med föregående talare att om man nu vill handla en Dildo etc etc så gör man det på ett sexparty eller nätet. Det ÄR en privat grej som man inte diskuterar med vem som helst, och att gå till APOTEKET för att inhandla sin, hrmm ja, du vet, inför alla är nog genant för vem som helst….

    Blir nog ingen större grej av det.

    Ha det bäst/


  7. […] Jag är gammalmodig! […]


  8. ;) Jaaa jag vet inte jag… Jag tycker både och här.
    Jag blev anti när jag läste i någon blogg att det var fel och att nu skulle inte muslimerna våga gå in på aoteket heller mm… Då blir jag irriterad för vi lever i 2000-talet och det finns sådana här saker..
    Å andra sidan så börjar det ju bli mer och mer av dessa ”hjälpmedel” så varför inte sälja dom överallt?

    Hmmm… Det där med bindor o tamponger har jag oxå alltid (förr) haft problem med när man kom till kassan… Har tänkt precis som du!


  9. vi är som svart och vitt du och jag. Jag ÄLSKAR At pratar sex och jag ÄSLKAR sexleksaker.. MEN jag tror faktikst inte jag skulle handla dem på apotoket. Då skulle jag hellre köpa på nätet… Mycket smidiage och lättare.. MEN då kan man inte klämma och trycka på dem som man vill så det kankse är en fördel med att de nu ska finnas på apoteket för ett apotek finns det ju i varje små stad


  10. Det finns många svenska seriösa nätbutiker som säljer sexleksaker och underkläder. Om du går in på http://erotiktips.blogspot.com så hittar du länkar till några av dem.



Kommentera

