h1

Inget lyx här inte!

maj 18, 2008

Vädret denna helgen har verkligen inte varit som förra helgens väder. Förra helgen fick vi smaka på sommaren och denna helgen fick vi ett bakslag om hur det är på hösten. Det blåser och regnar och är bara allmänt kallt. När solen skiner genom fönstret skiner även humöret, när det blåser ute, blåser även mitt humör. Jag vill ha tillbaka solen, jag vill kunna sätta mej ute och bara njuta av vädret och av livet. Jag vill inte ha någon blåst, jag vill inte ha mer regn. Jag vill ha sol, sol och värme.

Denna helgen lider mot sitt slut och det gör även denna månaden och det är enormt skönt för nu börjar det sina på kontot och jag vill kunna fylla både frysen och kylen igen. Jag vill kunna öppna frysen och välja vad jag ska äta. Jag vill kunna välja och vraka bland goda maträtter, men nu får man ta det som finns och idag blir det ungstekt falukorv och potatismos. Och det är iofs gott, betydligt mycket godare än morgondagens mat som kommer att bestå av pytt i panna. Det är inte jag speciellt förtjust i, men billigt och bra..

Och idag lever vi varken i lyx av väder eller pengar!

5 kommentarer

  1. Nej, kontoställningen är alltid betydligt roligare i början av månaden, den saken är säker!
    Ha en fin söndag!


  2. Haha, känner igen mig och vi ska också äta falukorv o potatismos idag.


  3. Håller helt och hållet med! Fast idag skiner soolen lite här :P


  4. Min pension kommer den 18:de så jag har mitt på det torra. Men minns hur fattiga vi var när ungarna var små, en vän till mig fick änkepension för ungens pappa dog och den kom alltid före barnbidraget så jag brukade låna lite av henne och betala tillbaka när barnbidraget kom. Nu har jag det bra och har haft möjlighet att låna henne pengar istället när hon har behövt lite hjälp. Bra med vänner eller hur?
    Kram


  5. Ja, det är lite för många dar kvar när pengarna är slut här också faktiskt.
    Det ordnar sig, vet jag men det är trist att ha lite ont om cash.
    Ha det!
    ->Mangan.



Lämna en kommentar