h1

Med 3,6 promille i blodet.

maj 15, 2008

I DN idag skriver de om en 22-åring som har slagit promillehalten. Han körde bil med en promillehalt på 3,6 promille i blodet. Den enda som kan uppkomma i den promillehalten är någon som är van att dricka. Jag ogillar att säga att en 22 åring är alkoholist och eftersom jag inte heller vet det vill jag ha det osagt. Men van att dricka måste han i varje fall varit. Jag vet att den promillehalten är näst in till omöjlig att komma upp i om du inte har druckit ett tag och mycket mängder alkohol. Att han fortfarande var kapabel att köra bil är för mej obegriplig.

Jag förstår inte att man inte själv förstår att man inte är en lämplig bilförare med 3.6 promille i blodet. Du kan inte bara förstöra ditt liv utan andras liv med. Det är så tragiskt med människor som fått sina liv förstörda för att någon annan trott att det varit kung i bilen med alkohol i blodet. Där spriten går in går vettet ut säger det. Och till en viss del stämmer faktiskt det.

9 kommentarer

  1. Det stämmer väldigt väl, tyvärr :(


  2. Jag är verkligen rädd för folk i Outsiders :)


  3. fy fan, han måste bara ha varit så förbannat jäkla packad så han inte ens kunde tänka. Kommer ihåg när jag var yngre – gymnasieåldern ungefär – då var det en problemkille i skolan som söp ner sig till 4 promille – han dog. Alla tyckte det var så skrämmande fruktansvärt så vi blev nog alla lite avskräckta där ett tag. Fattar inte hur det är fysiskt möjligt att dricka så mycket – han måste ju vara alkoholist!


  4. Visst stämmer det! Alkohol och bilkörning hör bara inte ihop. Aldrig någonsinn!


  5. usch det är bara så jävla idiotiskt att köra rattfull. Om man så bara har druckit lite. Man ska inte, man får inte.
    Blev så arg på min kompis för ett tag sedan när hon sa att hon varit nära på att ta bilen för att hon inte orkade gå mellan 2 kompisars hus.
    Usch. Sen så resonerade hon att hon hellre kört rattfull än å tagit taxi eller åkt buss själv. STÖÖRT! Jag sa till henne att det var jävligt idiotiskt tänkt. Hatar sånt.


  6. Usch det här är inte kul!

    Jävla dåre å ens sätta sig bakom ratten!

    Allt bra annars???


  7. Fy vilken dåre! Han borde varit medvetslös vid den tiden. :S Ibland undrar man vad det är för människor som finns i denna värld!


  8. Hur fan kan men ens sätta sig baom ratten när man druckit. idioter finns det tiollräckligt gott om.

    Kram på re


  9. Välkommen in hos mig i helgen och tävla – fritt fram att välja vinst. Trevlig helg!



Kommentera

