h1

Jag är en slarver med maten!

maj 13, 2008

Jag är en riktig slarver med maten, ibland äter jag inget förrens vi äter middag kvart över 4. Jag går hela dagen utan att äta oftast är det faktiskt så om jag ska vara ärlig, lever hela dagen på ciggarett och kaffe. Igår när jag skulle gå och lägga mej var jag riktigt yr, jag relaterar det till att jag var hungrig eftersom jag kände att jag var hungrig. Men tänkte att jag skulle vänta tills imorgon. Men det enda som hände var att jag låg och vred mej och kunde inte koppla av, jag staplade ut till köket och bredde ett par knäckemackor i yrsel satte mej ner och åt upp dem. Gick och la mej och somnade mätt och utan konstiga känslor i kroppen. Vaknade idag på morgonen av att jag hade magont istället.

Jag måste verkligen tänka mer på att försöka äta på dagen, när kroppen säger ifrån det sättet är det långt i från bra det inser jag ju. Jag hade problem med yrsel förr när jag inte åt ordentligt och det vill jag absolut inte få tillbaka. Man kan ju tycka att jag borde gå ner massor genom att inte äta mer en gång om dagen men så är inte fallet, vågen rubbar sej inte en millimeter. Nu är det alltså inte av bantningssyndrom som jag gör såhär mot mej själv, utan mer att jag inte känner mej hungrig och glömmer bort att äta..

Äta som är så gott…

6 kommentarer

  1. Tack så jättemkt :)


  2. Fattar inte hur man kan glömma bort att äta. Önskar jag kunde det …
    :-)

    kram!


  3. Jag har också svårt att komma ihåg att äta. Men jag ska lägga in mattider i min handdator nu, så piper den när jag ska komma ihåg. Annars kan man ju typ ställa in larmet på telefonen eller nåt.


  4. Jag är nog precis tvärtom. Jag skulle aldrig klara att gå en hel dag utan mat. Jag skulle inte orka någonting. Jag måste ha frukost (gärna gröt och smörgås), sen vill jag helst ha en frukt till mellanmål, självklart lunch, mellanmål på eftermiddagen och sen förstås middag! :-)

    Jag tror mycket på ett jämnt blodsocker, att man ska äta var tredje timma. Det ultimata är ju att aldrig bli riktigt vrålhungrig, för då tenderar man ju att äta dessto mer. Om jag inte äter blir jag jätteirriterad, för att sen, när jag har ätit, bli lugn och snäll igen.. Hahaha..

    Förresten, vart hittar jag din mail? Jag skulle gärna vilja ha lösenord till de låsta inläggen… :-)


  5. Du är som jag! Jag kan oxå gå hela dagen utan att äta. Igår åt jag inget på hea dagen. Kom på det innan idag vi typ tolv och vi skulle pålucnh i skolan. DÅ blev jag hungrig. :P


  6. ;) Jag funkar som du !

    När jag gör något jag tycker är kul att pyssla med så har jag så himla kul att jag glömmer bort tid och rum… Inget bra med det – då jag vet att det är vilktigt att äta!

    Kramiz! Å sov gottis inatt!



Kommentera

