h1

Snart vill de väll sätta upp kameror i varenda hushåll med.

maj 12, 2008

Och så var även bloggarna övervakade, men en undran jag har är om de inte tror att sjuka kan blogga fast de är sjuka. Och hur de får reda på att just den bloggaren äger den bloggen. Okey jag har mitt fullständiga namn på min blogg men det borde ju finnas mer än jag i sverige som heter så. Nu kanske mitt namn är ganska ovanligt men ta ett vanligt namn som Ulla Johansson tex, hur många i sverige finns det inte som heter det? Jag tror ju inte att det är någon som direkt lämnat ut sin bloggadress till myndigheterna. Sen en annan sak.. Hur kan de hitta just den bloggen av så många bloggar som det finns på internet. Okey att polisen andvänder sej av det för att kunna kolla brott. Men försäkrningskassan för att kolla sjuka det är väll lite väll.

Du kan ju faktiskt vara sjuk men samtidigt ta en alvedon och känna dej piggare i ett par timmar och kunna blogga. Det är så långsökt, de kan ju ändå aldrig bevisa om du är hemma utan att vara sjuk och sitta och blogga. Du har väll rätt att röra dej fritt i ditt eget hem. En bra lösning vore ju annars då att plantera upp kameror i varenda hushåll i sverige, för det känns som vi är på väg dit. Inget personligt överhuvudtaget..

Kronofogden är väll den enda myndighet som verkar tänka vettigt..

8 kommentarer

  1. Nej, vad tusan…
    Då kan man inte ta en promenad när man är sjuk heller då?
    Märkligt..

    Hej
    ->Mangan.


  2. Klart förresten jag vill kunna läsa dina lösenordskyddade inlägg.
    Hej på dig!

    ->Mangan.


  3. Mangan>> Nej förmodligen inte, jag förstår inte logiken i det? :O(


  4. SV: Tack så jättemycket för din snälla kommentar!! Ja, lasagnen var jättegod!! Gillar heller inte tanken på övervakningskameror, även om det i vissa fall är okej, men att Försäkringskassan skulle andvända sig av bloggarna för att kolla verkar ju helt sjukt!!


  5. Hmmmm!

    Jag såg ju insider när det handlade om riksdagsledamoterna som var hemma och var verkligt sjuka men inte sjukanmälde sig – vilket var fel – DOM SKA sjukanmäla sig även om de är sjuka på en ledig dag…
    DÅ hade ju Insider gått in på deras bloggar och kollat vad dom hade skrivit osv…

    MEN jag tror att det blir svårare för alla myndigheter att konrollera oss vanliga människor!
    Dels för att många av oss (som jag bloggar anonymt) men även för att det inte kan finnas så stort intresse för oss svenssons…

    Som du skrev med namn – pjaaaa det skulle ju kunna gå via allas bredbandsoperatörer och spåra via ip-nummer, men det verkar alldeles för långsökt tycker jag…
    MEN man vet ju aldrig…

    Kram!


  6. att blogga är ju inte direkt ansträngande! :P


  7. Nä det där ska myndigheterna allt låta bli.. då är det verkligen inte klokt, men hur som du skriver kan de veta att det är just du..
    Jo det är klart har man en massa personliga foton, men tror inte mycket på det där att hitta rätt i djunglen av alla bloggar.
    ha de gott o fundilera vidare:-)


  8. Dom tycker väl att man är kapabel till att arbeta när man kan sitta och koncentrera sig på att skriva massa text i en blogg.. Då är man frisk. Man är bara sjuk om man inte kan gå ur sängen, tydligen.
    Sjukt.



Kommentera

