h1

Självbiografi..

maj 8, 2008

Jag har enda sedan jag började blogga tänkt att skriva ner hela mitt liv från början till slut.För någonstans har jag hört om du gör det en gång för alla så kan du fortfarande ta tag i den biten av livet som fortfarande gör ont. Och så fort du skrivit ner det någonstans börjar du släppa taget om det. Problemet för mej har alltid varit att jag inte vetat när vissa saker har hänt, under vilken ålder och jag kan inte riktigt sätta mina minnen i följd. Ett ännu större problem är ju att jag inte minns allt utan förträngt mycket. Sedan skulle jag vilja printa ut allt och sätta ihop i form av en bok till bara mej själv. Även om jag bloggat länge och mycket har fått komma ut så finns det ju så otroligt mycket mer som behövs komma ut. Och jag funderar fortfarande på vilket som är bäst, att starta en helt ny blogg för just bara det och börja mitt liv från början, eller att döpa en kategori till något och samla allt där.

Men det lutar mest åt en ny kategori, men problemet blir då att mitt liv blir offentligt för andra i och med att denna bloggen inte alls är speciellt anonym längre. Men å andra sidan ska ju det inte spela någon roll för detta är ju mitt liv och jag. Men det största problemet blir ju att man blir en anning sårbar inför alla troll på internet! Funderar fortfarande på hur jag ska göra.

4 kommentarer

  1. Hej tjejen!

    Du skulle ju kunna skriva det bakom lösenord om du inte vill att det ska läsas a ALLA utan bara de få utvalda som du bestämmer ska få läsa?!?!?

    Bra skrivet om det där med ”naiv”-kommentaren som jag hade fått!!!

    Snubben skrev alltså 7eller 8 kommentarer den dagen til mej… Man undrar ju hur någon orkar lägga ner så mycket onödig energi på en enda blogg för att man inte tycker likadant som en annan?!?!?

    Jag har sparat dom för framtida inlägg kanske i kategorin troll eller dumhuvuden.. ;)

    Kramizar!


  2. Bounty>> Ohh det har jag inte tänkt på, så kan jag ju nartuligtvis göra. Jättesmart :) Tack för tipset och det var så lite så :)


  3. Hejsan Love,

    När jag började mitt blogg gjorde jag det helt ananymt. Till och med min mann är int medvetet om inläggen jag skriver. Det har för- och nackdelar.
    Det dröjer ett tag innan folk hittar dit och läser, så du får väldigt lite respons. Men efter ett tag, råkar ändå den ena eller den andra läsa och reagera på nogåt.

    Fördelen är flera. Mindre risk på att människor du känner reagerar annorlanunda än du hade förväntat dig. Ibland tror dem att dem har förstått dig, eller att du tyder på nogåt du inte gör. Det kann göra dig besviken.

    Som jag berättade så höll jag blogget anonymt. Nu efter några månader kicklade det så väldigt att jag berättade det för nogån nära mig ( i hjärtat), men som jag inte träffar mycket.( Som tur bor vi långt ifrån varandra)

    Jag upptäckte att jag omedvetet ändå hejdade lite. Det blev svårare att publicera.
    Dessutom publicerar jag nu ofta flera dagar efter jag har skrivit nogåt. Så om det ligger känsligt. Modet har redan slagit om sig momangen jag publicerar.
    Jag bloggar! Det betyder inte att jag vill ‘prata’ om det.
    Så , ändå , tänk dig för. Kanske vill du ändå hellre själv inte veta vem dina läsere är.

    En anonym läsare.
    Flykt


  4. Flykt>> Tack för din kommentar och så mycket som du skriver är så rätt.
    Nu känner jag mej ganska säker på dem som läser mina inlägg och har inte lämnat ut det till så många men jag lämnar gärna ut lösenordet till de flesta. Det känns tryggare för mej att veta vilka som läser just de inläggen bara :)



Kommentera

