h1

Mobilberoende?

maj 1, 2008

För 2 år sedan ägde jag ingen mobil och hade säkert inte ägt någon på 5 år. Anledningen till det var att jag kände att jag inte behövde någon. Var jag inte hemma var jag heller inte anträffbar. Jag hade mobil under någon månad på de 5 åren och jag glömde den alltid hemma. Jag glömde ladda den och vice versa, så det var helt onödigt för mej att ha någon. För 2 år sedan skaffade jag en till mobil och något hände, jag började andvända mobil och nu har det gått så långt att jag aldrig går ut utan den. Jag känner mej totalt naken utan den.

Och igår hände det som inte fick hända, Min lilla tös spärrade pinkoden så nu måste jag ringa 3 för att få en ny pukkod och den skickar dem. Och jag är utan mobil ett par dagar och fattar inte ens hur jag ska klara mej. Det är ungefär lika illa som om datorn skulle gå sönder, jag kommer inte åt några nr eller någonting. Kan inte ta kort, kan inte göra någonting. Så nu erkänner jag… Jag är mobilberoende!

9 kommentarer

  1. Välkommen i klubben ;)


  2. Jag vet precis hur det känns. Det är fruktansvärt jobbigt när mobilens batterier plötsligt tar slut och man vet att man måste klara sig FLERA TIMMAR utan att kunna ladda den. Dagens problem…


  3. Ja, det är konstigt vad lätt det är att bli beroende. Jag skaffade en mobil för många herrans år sedan. Men min man ville absolut inte ha någon, han vägrade för han tyckte inte han behövde någon. Sedan strax innan våran dotter skulle födas för 5 år sedan så tjatade jag på honom att jag ville att han skulle ha en mobil ifall jag verkligen behövde ha tag på honom då. Det tyckte även hans mor, så hon köpte en mobil till honom och efter det så är han också beroende! :-)


  4. Själv hade jag mobil i början av 90-talet men tröttnade på kvaliteten och priserna. Var utan mobil till ungefär 2002! Till slut blev kraven från omgivningen för stora. Har du ingen mobil! Vad F#¤%?

    Så nu sitter man där med en mobil.


  5. Hehehehe jadu jag VAR mobilberoende från början.
    Sen så jobbade jag som säljare i 1½ år där kunderna kunde ringa och beställa varor dygnet runt… Vilket gjorde att jag till slut blev såååå jätteless på mobiler!

    Jag har min på ljudlös nästan jämt nu – då det alltid tycks ringa i den när man står i kassan och ska betala eller liknande å då blir jag bara stressad ;)

    Kul att du gillar min blogg! ;) Det värmde jättemycket!
    Joo vi verkar tänka rätt lika! Vad är du för stjärntecken?
    Jag slänger upp en länk till dej !

    Ha det gottis!


  6. Jag gillar din blogg oxå skulle jag ju skriva…
    Ibland är jag för fumlig på tangenterna!


  7. Ungefär som resten av Sveriges befolkning då! ;)


  8. Jaa det är ju lättare att skylla ifrån sig än att stå för att man skiter i det…
    Med tanke på tv-licensen menar jag!

    Jag är tvilling! Intresserade mej för astrologi när jag var yngre… men inte så mycket nu – nu frågar jag för skojs skull!

    Kram BountyLady!


  9. Min mobil ligger på olika ställen lika död som en död sill… jag glömmer att den finns och ungarna klagar över att jag inte sätter på den.
    Men det gör jag ibland och ringer och svara ingen då stänger jag av den igen och då blir de skitförbannade när de ringer upp och mobilen är avstängd, he he säger jag.
    Visst är den bra att ha i väskan ifall det händer något, men jag vill äga min egen fritid och tystnad. När jag går där med hunden i naturen vill jag inte prata i mobilen så är det med mig.
    Kram



Kommentera

