h1

Farväl lilla Engla!

april 29, 2008

På pingstafton kommer lilla Englas begravning vara. Jag har alltid tyckt begravningar är vackra även om det innebär mycket sorg. Och en begravning som jag tror kommer att vara enormt vacker är Englas begravning. Det är föräldrarnas sista farväl. Och jag tror de får ett fint farväl även om det kommer att bli en väldigt sorgsen dag för dem. Nu skriver svd att begravningen kan tv-sändas. Och gör den det ska jag se den, som ett sista farväl till en liten Ängel.

Jag tycker det hela med Engla är fruktansvärt ledsamt, men samtidigt är jag glad att kroppen är hittad så att föräldrarna får en chans att gå vidare. Att de får sin begravning och ett riktigt adjö. Jag tror det är lättare att gå vidare om man VET vad som hänt, och att man inte behöver leva i ovisshet.

One comment

  1. Hoppas den sänds på tv. Det har ju varit ett stort intresse för alla svenskarna. De flesta har blivit berörda av hela denna historien. Det är lättare för de allra närmaste att gå vidare nu när dom vet vart deras lilla dotter är, i himlen.



Kommentera

