h1

Vissa saker går inte att sätta ett pris på.

april 28, 2008

Jag tänker på det där programmet på 5:an, jag såg det igår. Första avsnittet missade jag ju. Men tänker såhär, att vissa saker kanske man inte mår bättre av att veta. Om det var din partner som satt där i stolen och det kom en massa frågor som du kunde få ett ärligt svar på. Men frågan är ju om man egentligen mår bättre av att veta allt. Det kan ju faktiskt finnas saker som du INTE mår bättre av att veta. Saker som kanske förstör mer än vad det gör nytta. Jag kan tänka till mej själv, det finns nog vissa saker som jag nog inte skulle må bättre av veta.

Vissa saker kanske är bättre om det förbli hemliga tankar, eller kanske är bättre om ingen får veta. Jag tror inte att det är nyttigt att veta allt om den andra, iallafall de innersta tankarna. Jag skulle be all sannolikhet INTE sätta mej i den stolen, mina tankar och mitt inre är mitt eget och det kan ingen sätta ett pris på.

Andra inlägg jag skrivit om Sanningens ögonblick hittar du här.

3 kommentarer

  1. Jag tycker bara det är så sjukt det där programmet, har inte sett den svenska versionen men sett några sekvenser av det amerikanska på youtube. Antar bara att det är vissa sorters människor som är villiga att vara med i den typen av program, jag menar de vet vad det handlar om och vad det går ut på…de kan tacka nej om de vill. Ärligt talat är det inte tillräckligt med pengar heller, jag skulle aldrig i mitt liv svara på sådana frågor (om jag var skyldig) för mindre än sjusiffriga nummer. Tragiskt att det har blivit det som vi i dagens samhälle kallar underhållning. Tragik, svek, besvikelse och smärta är vad vi sitter och skrattar åt i TV-sofforna.

    Moment 22- http://www.momenttwentytwo.wordpress.com


  2. ocj nej, jag tar tillbaka vad jag sa, jag skulle aldrig svara på sådana frågor inför hela svenska folket, kvittar vilket priset var.


  3. Om man får pengar för sanningen så är det nog värt det även om det kan vara känsliga ämnen som inte borde pupliceras på det viset. Saker som är ens ”hemlighet”. För att vinna måste du vara ärlig, där går det inte att dra en vit lögn eller byta samtalsämne. Jag tycker att programet är underhållande och det är just för de frågor som ställs. Alla gör inte vad som helst för pengar, därför kan inte alla, alla heller tänka sig att sätta sig där i stolen och svara på frågor som inte alltid behöver ett svar.



Kommentera

