h1

Hur sjuk får man bli?

april 27, 2008

Läser om ännu en som aldrig mer kommer att hel i psyket efter att hennes egen pappa hållt henne inlåst i källaren 24 år. Det är nästan så gammal som jag är. Tänk er själva att sitta inlåst så länge och missa så mycket av sitt liv. Hur mannen i fråga är funtat har jag inte ens tänkt att spekulera i. Så sjukt så jag finner inga ord. 73 åringen kan vara pappa till sina egna 6 barnbarn. Och hur kommer dessa barn må efter detta, en familj som är förstörd för resten av sitt liv. Men en sak förstår jag inte, att inte barnen i fråga själva talade om för skola eller andra människor att deras mamma satt inlåst i källaren. Kanske de inte visste, kanske de inte vågade säga något.

Aftonbladet skriver:

Enligt en uppgift ska 73-åringen vara gift, men hustrun ska inte ha känt till vad som har pågått.

Men för mej låter det ganska otroligt, för hur kan man som hustru inte veta om att han håller någon annan person gömd i källaren. Nu framkommer det ju inte om hon bor där eller inte. Men verkar ändå ganska otroligt att hon inte ska vetat det, eller ens misstänkt det.

Svd skriver:

Alla barnen ska ha fötts i källaren, enligt chefen för Niedeösterreichs kriminalpolis Franz Polser. Tre av dem har bott med sina farföräldrar, alltså även 73-åringen, och gått i skolan. Två småbarn och en flicka har levt i källaren och inte fått någon undervisning.

Och det ger mej rysningar!! Skapliga rysningar!

8 kommentarer

  1. Huh, så otäckt! Jag tror att den där farmodern säger att hon inte visste för att hon inte ville veta. Jag menar, det måste ju vara en så konstig situation att man blir psykiskt sjuk även om man är anhörig…


  2. Trollhare>> Ja jag tror med att det är nått sånt som ligger bakom det. Jag menar inte kan man väll missat att någon är fånge i källaren. Då hade man väll tagit ut skilsmässa för länge sedan?


  3. Hehehhe ännu en gång skriver du å jag om samma ämne – är vi tvillingsjälar måntro ;)

    Jag vet i tusan om jag VILL tro att sån´t här händer… Sjukt och vidrigt läskigt! Men som sagt – jag har mera frågor än svar… Det verkar bara sååå weird…

    Jadu linda Å Charlotte – läskigt lika!
    Kunde inte låta bli att lägga upp de där bilderna då jag såg likheterna…


  4. Låter ju helt sjukt!!!
    Hoppas att din helg varit kanon!
    Kram W


  5. Tycker synd om de som får sina liv förstörda pga någon annan. Hemskt är det.


  6. Jag håller med dej! OM jag skulle ha varit mamma så skulle jag självklart ha undrat varför JAG inte fick gå ner i källaren, och VAD gubben gör där nere jämt… Och alla dessa ungar som har poppat upp på farstukvisten mm… Det är mer frågor än svar och jag vet i tusan om jag vill förstå denna ondska som bo inuti vissa människor…

    Ha det gottis!


  7. På sånna som han skulle det finnas dödsstraff, en sån idiot förtjänar inte att leva.Han har fördärvat hela sin dotters liv jag kan inte förstå hur det kan finnas sånna här sjuka människor. Jag hoppas bara han får ett riktigt hårt straff om det finns några straff för sånna. Det som skulle passa bäst är väll att begrava den jäveln levande.


  8. […] även mina andra inlägg om Fritzl här och […]



Kommentera

