h1

Barnen blev omhändertagna!

april 16, 2008

400 barn blev omhändertagna från sekten och kvinnorna får återvända hem utan barn. Jag tycker inte att det är så konstigt att de inte får behålla barnen. Mammorna har stått och sett på medans deras barn blivit sexuellt utnyttjade. Visst mammorna är manupilerande, de mammorna kan inte tänka klart eftersom de är hjärntvättade. Men eftersom de heller inte kan tänka klart behöver mammorna vård själva innan de kan ta hand om barnen. Mammorna återvänder ju hem till byggnaden istället för att försöka förstå vad som gjort att barnen inte får följa med hem anklagar de myndigheterna.

Alla kvinnor ser likadana ut enligt mej. Bär långa färglösa klänningar, har håret nästan precis likadant. Det är skrämmande att se på korten hur de ser ut. Självklart ser de förstörda ut. Självklart kan de inte förstå. Men de behöver hjälp för att kunna avprogrammeras. De behöver hälp för att förstå att man inte lever så. Att titta på fotorna på dem blir liksom ännu mer skrämmande. Man ser verkligen att de tillhör en sekt. Jag tycker det är helt rätt att barnen inte får ätervända tillbaka till byggnaden med mammorna. Hade mammorna varit klara i huvudet hade de förstått att de själva inte heller skulle återvända tillbaka.

23 kommentarer

  1. Jag tänkte det samma då jag såg bilden innan…. De ser ju helt fördärvade ut :O.
    De är alldeles hjärntvättade och min tanke var att de ju också säkert blivit gifta då de var unga….De vet helt enkelt inget annat…


  2. svar: åh då kanske man borde se den :D


  3. svar: tack så mycket :d jag hoppas också det går bra!


  4. Usch..är så hemskt med sekter :/


  5. Svar: Visst är de. =) Rikiga godingar. =)
    Ja, det är helt underbart med vårväder! Blir så himla mycket piggare. =) *kram kram*


  6. Godmorgon!Usch vad hemskt. Man tror ju inte att sånt där är sant. Ha en bra dag!


  7. Jag har oxå sol…peppar, peppar. Det med regnet var det någon som sa igår och då man är så van vid skiten gjorde jag inga mer efterforskningar he he he…jag håller med dig…tycker oxå om solen….


  8. sjukt me sekter!hoppas du har en bra morgon;)


  9. godmorgon!


  10. Ja hon är min lilla sötgris:)


  11. ja verkligen:D
    några roliga planer för dagen?


  12. Har du någon erfarenhet av svenskt 20-talsmode? Jag håller på att skriva ett arbete om det och är tacksam för all hjälp jag kan få :) Kram!


  13. (svar) jaha det var ju synd, men det är några som tycker det iallafall :) kram,ha en bra dag!


  14. SVAR: jo men visst va dom de :)


  15. Hej!
    Ja, skrutthunden passar alltid på att ha det gott.
    Hennes mamma är lite mer lydigt.
    Ha en trevlig dag!


  16. Det lät ju underligt :\ Varför ville du ta bort den då?


  17. Ja, det är ju tur att den finns kvar =)


  18. nneehj men fy fan sjjjuuk ssjjukk värd


  19. Jaa visst är det trevligt med extra besökare :-)
    Ha en bra dag!


  20. Det mest skrämmande är att dem har en tomhet i blicken, precis som mördare och andra psykopater.


  21. Ohhh… Så pantade folk kan vara.
    Kollektiv bestraffning.
    Betyder det att alla som gick isamma klass som Anders Eklund skall fängslas eller att alla i hans släkt som har små barn skall omhändertas
    Vem sätter gränsen. Passa er för samhället. För det som skett är i Nazistanda. Det är inte den typ av samhälle som vi kan acceptera. Är det OK att låta 1 oskyldig bli dömd. Grattis då kan du vara den personen i morgon!

    Visst ska man stoppa det som är fel – men man får ALDRIG låta oskyldiga personer lida för det.
    Kommentarer som att de har fula frisyrer eller ser pantade ut. Ja då skulle många barn omhändertas i Sverige

    Förresten – har någon hört talas om att tidningarna överdriver?


  22. Tänkerlitelängre: Hmm förstår inte riktigt din kommentar? Vad har anders eklund med detta inlägget att göra?


  23. […] april 17, 2008, 11:23 Sparat under: Aftonbladet, Bloggen, Nyheter, Övrigt Jag fick en kommentar i detta inlägget. Och jag känner att jag vill utveckla mitt svar lite så gör det därför i ett eget inlägg. […]



Kommentera

