h1

Seriemördare?

april 15, 2008

Det behövs bara ett mord till sedan är han seriemördare. Klart jag inte är dummare än att jag förstår att de finns seriemördare på riktigt. Men samtidigt känns det så långt borta, så overkligt att vi ska haft en seriemördare i Sverige. Det känns hemskt, det känns som ett dåligt Csi avsnitt. Men där gör polisen inga fel, och jag kan inte låta bli att tänka. Hade de tagit in honom 2006 när de fick tips om honom hade ju faktiskt lilla Engla varit i livet idag. OM den personen aldrig fotat Engla och hans bil kanske han aldrig hade blivit tagen utan fått fortsätta mörda.

Engla låg helt synlig i 8 dagar, fruktansvärt att de inte hittade henne innan. Men samtidigt får man tacka polisen för att detta mordet klarades upp och han sitter bakom lås och bom. Så fler slipper sätta sina liv till. Han har ju tidigare blivit dömd för både sexbrott och misshandel på kvinnor. Att de överhuvudtaget bara släppte ut honom. Att han inte fick ordentligt med vård, men samtidigt tvivlar jag på att en sån människa kan bli hjälpt. Att en sån människa kan bli annorlunda.

I vilket fall som helst är det skönt att han sitter där han sitter nu!

6 kommentarer

  1. Godmorgon! Usch det är så overkligt och hemskt. Man vill tro att det bara händer på TV och i filmer, men tyvärr är det ju inte så.Ha en bra dag!


  2. Bra inlägg!Man undrar hur det är ställt med allt!Å tack för titten i min andra blogg,tipsen.Kolla in varningen hos mig nu här förresten.Ha en underbar dag/Bitte


  3. Det finns ingen vård som fungerar, man kan ALDRIG garantera att människor som dessa inser vad de har gjort, eller att de aldrig kommer att göra det igen. Därför måste fängelsestraff komma efter vården.


  4. Heeej!

    Jooo jag har gjort om lite på min sida, men inte mycket… Jag har bara ändrat ”bannern” lite!

    Förjävligt det här med Engla – klart att man låter sina egna känslor styra, för jag kan inte förstå vad det är som gör en människa så ond!!!

    Kram på dej!


  5. Ja det är verkligen skönt. Jag som bor så pass nära skulle verkligen inte vilja ha han utanför lås och bom. Men det finns ju säkerligen fler sådana där typer här.

    Och jag undar hur du får ett annorlunda typsnitt i din blogg och färg.. Eller om det bara är så på detta valda tema…?


  6. Det var ett tag sedan jag besökte dig. Så kul att du bloggar på. Då har jag en hel del inlägg och ta igen.



Kommentera

