h1

Ordning och reda!

april 15, 2008

Jag har verkligen testat allt när det gäller mina barn och städning. Trodde jag givetvis tills jag läste denna artiklen. Och då inser jag att jag har inte testat allt. Även om en del punkter är lite svåra att utföra. Så var det ändå kanon ideer och många av dem kommer jag ta till mej och testa faktiskt. För mina barn älskar att stöka ner men det är svårare för dem att städa upp det. De vill helt enkelt inte städa efter sej och det känns som jag stiger på leksaker för jämnan.

En del av punkterna som jag kommer att testa..

1. Visa dina barn att det får konsekvenser om de inte plockar undan efter sig. Ge dem en varning – sen konfiskerar du och behåller allt som du hittar på golvet.

2. Köp inte tandkrämstuber med skruvkork. Då slipper du leta efter locket.

3. Gör det mesta av alla förvaringsmöjligheter. Köp stora förvaringslådor som du kan ha under sängarna.

4. Schemalägg städtid varje dag så att det blir en vana för barnen. Städa i tio minuter innan deras favoritbarnprogram börjar.

Det fanns som sagt många bra tips, en del av dem har jag testat och det funkar inte alls. Som denna punkten funkar inte alls hemma. ”Öka chansen att smutskläderna hamnar i tvättkorgen och skräpet i papperskorgen genom att ställa in en tvättkorg och en papperskorg i varje barns rum. Lär dina barn att endast kläderna i tvättkorgen blir tvättade.” Om jag tills slut skulle strunta i att tvätta deras kläder om de inte inte ligger i tvättkorgen skulle jag till slut ha ett berg av tvätt och det skulle bli tvätt överallt. Ett stort problem här hemma är att den lilla byter kläder 10 gånger om dagen och hon slänger sina kläder överallt. Och den stora hjälper henne mer än gärna att öppna garderobsdörren som numera är haspad. Trodde det skulle hjälpa att haspa den, men det gör det inte.

Men punkterna var kanon!

9 kommentarer

  1. Så dom är i maskopi med varandra då….
    ;-)

    Bra regler tycker jag. Lycka till!

    kram


  2. Hehe okej :D Sjukt va olika man kan tycka ibland asså:P


  3. SVAR: jag tycker inte det e skönt att stiga upp tidigt på mornarna !


  4. Tackar, Vilken tur man har då :) Ett smart sätt för att få fler besökare, ;P


  5. Snygg blogg du har!

    hehe ja de där verkar inte lätt ;)


  6. Detta är ett problem i varje hem med barn! Man kan bli vansinnig för mindre*S*


  7. haha ja men får hålla utkik :P


  8. Det där med att konfiskera sånt som inte är upplockat har vi använt oss av en längre tid. En ”ajabajalåda” har vi.. där hamnar allt man inte ids städa. Och huga så hemskt det är när morsan hotar med lådan…


  9. […] Ordning och reda! […]



Kommentera

