h1

Vill ha dödstraff på såna!

april 14, 2008

Min reaktion på Mordet Engla är ilska, jag blev förbannad när jag läste det och känner endast hat mot den mannen. Hat är starkt ord och speciellt mot en människa man aldrig träffat. Men jag känner inget annat än hat. Om man har ett så starkt begär att mörda varför tar man inte då livet av sej istället? Och hur kan man vara så känslokall att efter man dödat, tagit en 10 årig flickas liv går och sätter sej och äter mat. Hur fungerar man i huvudet då? Jag vill inte ens veta hur man fungerar för jag kommer ändå inte förstå. Jag vill inte förstå.

Det finns inget som är försvarbart mot det han gjort. INGENTING! Jag tror inte på dödstraff men i detta fallet gör jag faktiskt det. I detta fallet tycker jag att det är synd att vi inte har dödsfall, i detta fallet vore det befogat. 2 mord har han erkänt men kanske är skyldig till fler. Nu har de gått ut i aftonbladet och visar han med bild och jag känner bara hat och äckelkänslor inför honom. Han får mej att må illa.

Samtidigt som ribbad av överbeskyddande sker i min egen kropp mot mina barn. Jag blir som en yr höna, irrar runt när den äldsta är 5 min försenad. Jag skulle nog aldrig kunna gå vidare om det hände mej. Jag skulle gå sönder och aldrig mer bli hel. Jag tänker på Englas mamma med sorg i hjärtat..

10 kommentarer

  1. Nu ska det bli spännande att se vad som händer med honom…fängelse eller vård?


  2. Vidriga människa!
    Känner med Englas familj. Vet inte heller om jag skulle kunna överleva och gå vidare om något sådant hände mig…


  3. Svar: Ja så sant=)

    Jo, helt hemskt detta, hur kan man göra så? Ett j*la hårt straff får man hoppas på iaf, tyvärr är det ju sverige vi lever i= typ inga straff.


  4. Tack!


  5. Jag är också för dödsstraff. Det är många som sätter på sig skyggslapparna och inte vågar yttra sin mening. Men jag är FÖR och kommer alltid att vara det. Om inte dödsstraff så iaf. livstids fängesle. Och då inte 3 års tid utan verkligen livet ut.


  6. Usch, det är så jävla hemskt. Som jag skriver i min blogg; Han är antagligen den mest hatade personen just nu.


  7. svar: helgen är alldeles för kort, verkligen!

    det med engla är så hemskt :(


  8. Hehe Tack, men inte bloggen som är sketaful, det är jag. Och Herr Sketaful isf :)


  9. Usch…det är så hemskt och jag känner samma som du… Hur kan man gå och äta efter???? Jag finner inga ord och blir bara så komfunderad över hur en sådan funkar….. Så äcklig är han…..


  10. svar: ja det är så jävla hämskt



Kommentera

