h1

Svårt att kommentera?

april 9, 2008

Är det svårt att veta vad man ska skriva när man läser att någon mår dåligt? Är det svårt att veta vad man ska kommentera och hur man ska kommentera? Iallafall upplever jag det som det. När jag kliver in en blogg där någon mår dåligt kanske det är svårt att veta vad man ska skriva för att stötta. Jag vet.. Jag funkar så..

Och om man ser på min statistik idag mot andra dagar är det nog fler än mej som känner likadant. Många läser, men kliver ut i tystad utan att lämna så mycket som ett spår efter sej. För man vet inte vad man ska skriva, man inte vad man ska skriva som är stöttande och vad man ska skriva för att hjälpa den som sitter bakom tangerterna och skriver ner ord fyllda av ångest. Men tro mej, bara ett kram är tecken nog på en stöttande kommentar. Bara visa, jag läste och tog till mej.

Men förstår varför man inte lämnar en kommentar, jag känner igen mej. Jag läser också ofta i tysthet och inte veta alls vad jag ska skriva.. Jag förstår mer än ni tror! :)

Måste börja med maten nu, men orken och lusten finns inte där till att göra det. Mamma ringde och ville pigga upp mej lite, hon hade köpt klistermärken som jag kunde dekorera upp min fula sopptunna med. Bild kommer senare, när jag vet hur det kommer se ut själv. Kanske det kan pigga upp mej, för jag är medveten om att denna dagen snart är slut, denna långa dag är snart slut och ångesten kanske bara kunde försvinna lite..

4 kommentarer

  1. Svar: Visst är de. =) Blev helt kär. =) *kram kram*


  2. Ja det är jättsvårt att kommentera vid sånna inlägg…


  3. Det är svårt… Vissa dagar går det andra inte. Det är alltid lättast att kommentera sådant om man kan relatera till sig själv…..Men visst räcker en kram långt. Att få bekräftat att någon sett.
    Kram till dig…..


  4. Ja, det är jättesvårt. Men det beror också på hur väl jag tycker mig känna människan. Själv har jag svårt för att bli ”tyckt synd om” av folk som inte ens fattar vad det handlar om.



Kommentera

