h1

Saker som förgyller vardagen.

april 9, 2008

Det finns så många saker som förgyller vardagen.. Så många små saker som man uppskattar och som man med ett leende på läpparna kan säga, det där gör mej på bra humör. Eller ska jag säga NI gör mej på bättre humör. Mina underbara barn som bara finns där och gör små små saker som man med leende kan tänka tillbaka på. Idag har den äldsta dottern plockat ur och in i diskmaskinen bara sådär. Kanske märkte hon att jag inte mådde så bra idag. Även om jag inte vill visa dem är jag ju inte dummare än att jag förstår att jag omedvetet visar dem att idag är jag låg. Eller Lilla Nellie som tjatat hela dagen om att hon vill gå till tandläkaren och få en halsduk. (Hon menar den där duken tandläkaren sätter runt halsen när man sitter i stolen.) Bara för att hon älskar att gå till tandläkaren. Det enda barnet som jag vet älskar tandläkaren. Eller som hela tiden låtsas att hon kan räkna och alltid säger att Ebba har snott hennes 5 nappar, fast hon bara har 3. Men det blir alltid 5 av någon andledning.

Alla barn är härliga och det är de där små sakerna de gör som verkligen förgyller vardagen, de där sakerna som får en att le från öra till öra. Eller när de bygger koja under bordet och låtsas att de tältar, eller framför allt när de kramar en och säger att de älskar mej. Jag tror inte att det finns nått mysigare. Och då.. för någon minut försvinner den där hemska ångesten och man ser ljuset i det mörka. Nu på eftermiddagen har det börjat bli lite bättre, det släppte lite även om det inte släppte helt. Och jag är övertygad eller iallafall hoppas att imorgon är det borta. För hoppet är trots allt det viktigaste som finns i ett sådant läge eller sådan känsla.

One comment

  1. Hahaha ikväll var tanten i rent hus riktigt kul:))



Kommentera

