h1

The Eye (2008)

april 7, 2008

Nu har jag äntligen sett filmen The Eye. Har tänkt att se den så länge men inte blivit av. Filmen var helt okey, men den saknade lite av den spänningsfaktorn som jag vill ha i en film. Annars hade den scener som var otäcka och så. Men den var ändå inte så spännande som jag vill att en sån film ska vara. Annars var konceptet på filmen helt okej. Och Jessica Alba gör sin roll suveränt. Utan henne hade nog filmen inte varit lika bra.

Den handlade om sydney som vid 5 år ålder blev blind. Och nu i vuxen ålder ska hon göra en hornhinnetransplantion. Och genast så fort hon fått sina nya ögon börjar hon se syner. Hon ser saker som inte finns och det är bara hon som kan se dem. Sedan börjar hon söka efter donatorn till sina nya ögon.

Jag tycker iallafall att filmen är värd att se.

7 kommentarer

  1. Ja, verkligen :)


  2. Jag vill också se den filmen, men vet inte om jag vågar…:)


  3. Hej! Nu är tävlingen avslutad. Vinnare kommer utses senare ikväll! :) Håll ut!


  4. Oj det verkade vara en film för mig det! :-)


  5. Funderar på om ja skulel se den också men inte själv och inte med Kevin haha


  6. Den där vill jag se! ^^


  7. Nu kommer jag inte ihåg men ursprungsversionen var väl japansk eller kinesisk? Den var i vilket fall riktigt bra tycker jag! Otäck som fan! Så jag rekommenderar dig att ta en titt på originalet!



Kommentera

