h1

Engla är försvunnen! -Låt bli barnen-

april 7, 2008

När barn försvinner, sånt berör mej ner till djupet. Jag känner hur en klump bildas i magen på mej och jag mår riktigt, riktigt dåligt. Något sånt är så ofattbart att man inte kan föreställa sej hur man skulle må om det hände en själv. Ni som har barn har säkert känt den där paniken när man inte hittar sitt barn i köpcentret och man stressar upp sej själv och tills slut vänder man sej om och barnet slår och pillar på någon leksak. Efter det blir man helt matt, man blir trött i hela kroppen men samtidigt så lättad över att man hittar barnet. Förstå då den paniken man skulle känna om man som förälder fick uppleva det Englas föräldrar upplever nu. En panik som är tusen gånger värre och som vägra lämna en.

Jag minns en gång när den minsta bara var 2 år och jag letade och letade efter henne. Jag trodde hon gått ut utan att jag sett det och jag letade säkert i en kvart, tårarna strömmade ner för mina kinder och tills slut hör jag ett fnitter bakom soffan. Hon hade gömt sej bakom soffan och sa inte en ljud på säkert en kvart. Den gången blev jag rädd. Riktigt rädd måste jag säga. Och man målade upp värsta scenariet framför sej.

Jag hoppas att föräldrarna hittar Engla oskadd. För jag tror aldrig man mer kan bli hel av att förlora ett barn. Jag tror aldrig mer man får tillbaka sin livsgnista. Och tänk er då om man aldrig får reda på vad som hänt, att leva i ovisshet. Nej, jag kan inte ens tänka mej hur det skulle vara.

Varför kan inte de onda människorna bara låta barnen vara?

6 kommentarer

  1. så hemskt med engla.. :( jo.. jag gråter också alltid till grey’s… glädje tårar och av sorg.. dom har en för,åga att breöra genom musiken…


  2. Åh…dä där ä så sjukt :S uusch!
    Haha ja, å hon ä fortfarande kvar på min lillebrors msn. hon har inte lyckats fatta hur man gör än =)


  3. Så bra skrivet!


  4. bra skrivet!!


  5. […] årig flicka har försvunnit – Ja tyvärr så har ju lilla Engla […]


  6. Det är så förfärligt! Gråter och tänker på Engla men också på hennes anhöriga! Det enda hoppet är väl att det skulle vara pappan som gjort detta, fast det tycks ju inte vara så. Då får hon kanske i och för sig växa upp utan mamma och andra hon känner nu, men alternativet är betydligt värre!!! Ta hand om er!



Kommentera

