h1

”Har jag hål i öronen nu?”

april 6, 2008

Nellie har börjat prata om att hon vill ha hål i öronen. Och jag tycker att det är lite för tidigt. Hon är ju bara 4 år, jag vet att många tar hål i öronen tidigt på sina barn. Men jag vill vänta, så varje gång Nellie frågar om hon får ta hål i öronen så säger jag att hon måste växa lite till först. Och nu var det ett tag sedan hon frågade.. Så för en stund sedan kom hon och fråga..

-Mamma har jag växt nu?

Och eftersom jag inte kunde relatera till varför hon frågade svarade jag..

-Ja du har växt.

Och då frågar hon..

-Har jag hål i öronen nu?

Nej sa jag du har inga hål i öronen..

Och då blir hon rosenrasande och skriker, du ljuger Mamma, du sa att när jag växt skulle jag ha hål i öronen och nu har jag växt men jag har inga hål i öronen..

Humh.. Nu blir jag stum.. Visste inte riktigt att hon trott att man FICK hål i öronen bara sådär, bara man växte lite. Barn är härliga. Deras spontana kommentarer älskar jag.

11 kommentarer

  1. har du tips om vad man kan besöka i london? åker imorn och vill gärna ha tips ifall du vet ngt =)


  2. Vad bra, då är det som du sa inte mkt kvar .. Hihi =)


  3. Har ett filmtips till dej om du är filmsugen :)


  4. Ha, ha..
    Klockrent!

    ->Mangan.


  5. Mina fick ta när de hade tjatat ett bra tag! Min minsta va 5 år när hon fick sina hål!
    Kram W


  6. haha nej så sött :)


  7. Jag förstår precis hur hon känner;-)) Men kanske är fyra år lite väl tidigt…


  8. Säjer som du att barn är så spontant härliga i sina ord. ¤ år kan jag oxså tycka är lite väl för ungt att ta hål i öronen på.
    De där musseglasen.. ja visst är de härliga. Jag har haft dessa massor av år nu och konstigt nog har inte ett enda gått i kras, trots de var bara billiga.. något som heter Ekohallen är de köpta i.
    Ha de gott:-)


  9. Ha ha det var dagen roligaste. Men så klok du är som väntar med hål i öronen på ungen.
    En del är ju klart allergiska mot sånt och då börjar problemen väldigt tidigt. Bra att vänta tycker jag.
    Kram


  10. Åh, så härligt. Längtar tills min son är så stor så han kan prata. Jag undrar så vad som rör sig i det lilla huvudet.


  11. Det var gulligt :)
    Men, jag tycker inte du ska låta ditt barn ha hål i öronen.
    Hål i öronen är faktiskt en piercing precis som alla andra.
    Kan inte förstå föräldrar som tycker det är fasansfullt och livsfarligt när deras tonåringar kommer hem med en ring i läppen, men gladeligen låter sina nyfödda barn ta hål i öronen.
    Infektionsrisken är densamma, och en piercing kräver god skötsel för att inte bli infekterad.
    Jag ville också ha hål i öronen när jag var barn, men min mamma sa att jag fick vänta tills jag var femton med alla piercingar.
    Jag blev femton och gjorde min piercing (fast det blev i ögonbrynet) och jag ångrar inte att jag väntade såhär i efterhand.
    Att sticka hål i kroppen är faktiskt ett ingrepp som inte bör göras på småbarn.
    Låt dottern bli tolv år eller åtminstone tio.
    Tack för ordet. =)



Kommentera

