h1

52 barn omhändertagna ur en sekt.

april 5, 2008

Sekter är något som intresserar mej, varför vet jag inte. Men har alltid varit intresserad av. Det är också en sån där grej som är omöjlig att förstå. Jag förstår ju att det finns människor som är så otroligt manupaltiva så att de kan lura mängder av andra människor. Men samtidigt har jag så svårt att förstå hur man kan låta sej påverkas så mycket. Nu pratar jag om vuxna människor. Här är en sekt som handlar om barn, givetvis om vuxna med. Men 18 barn blev direkt omhändertagna av sociala myndigheten. Den yngsta var 6 månader och den äldsta var 17 år. Barn som varit isolerade från omvärlden, och säkert inte vet mer om världen än vad sekten talat om för dem.

Sammanlagt 52 barn letar Eldorado efter fosterhem till barnen. 52 barn har nu räddads från sexsekten. Nu var detta en sexsekt, en mycket mycket sjuk sekt måste jag säga. Sekter i sej är sjuka enligt mej, men sexsekter är ännu värre. Enligt sekten har man cirka 7.500 medlemmar totalt. Jag menar antalet människor som deltagit i detta är helt sjukt. Warren Jeffs är den som lett denna sekten. Och jag hoppas verkligen att han blir inlåst och nycklen kastas bort, så att han inte kan förstöra mer barns och vuxnas liv. Den skada han gjort är gott och väl tillräklig.

Andra bloggar om: Sekt, Warren Jeffs, Aftonbladet, barn,

7 kommentarer

  1. Jag har ocksa alltid intresserat mig for sekter.. det ar sa laskigt :S


  2. tack :D

    ha en bra dag!!


  3. Your blog is very interesting, if you want you can visit mine at http://www.oscurosire.wordpress.com
    Bye bye


  4. Jag har också alltid fascinerats av sekter. Det är rätt skrämmande att sätta sig in i hur de manipulerar folk.

    När jag gick i gymnasiet skrev jag en uppsats om hjärntvätt, eller det som de kallar mind control. Skillnaden är att hjärntvätt är när offret vet att de vill en illa (tex. en krigsfånge) och ändå till slut ger efter, mind control är när man lockas in i det av människor man tror är sina vänner.

    Det jag lärt mig är att människors psyke är fascinerande, men att ju mer man vet om hur människor fungerar desto lättare är det att manipulera. Det är väl därför Hannibal Lecter är psykolog ;)


  5. När jag gick i skolan så gjorde alla ett varsitt arbete om olika sekter och att höra om alla olika och hur sekten äger varje individ som är med är ju hemskt. En grupp hade om just sexsekt och alla hade samlag med varandra oavsett åldern och det var så äcklande och hemskt att höra. Incest var inte något man tyckte var fel utan det var bara att ge kärlek. SJUKT!


  6. Sekter har funnits alltid mer eller mindre, men visst är det otäckt när man ser och hör hur det kan gå till.. riktigt kusligt med alla de där sexsekterna:-(


  7. […] tycker det är sjukt det där här med sekter, men samtidigt så fruktansvärt intressant på något konstigt sätt. Sekter som vi känner till som är vanliga är bland annat Jehovas […]



Kommentera

