h1

Nu verkar det klaras upp..

april 3, 2008

Jag har följt morden i Arboga sedan det började skriva om det i tidningen. Och nu äntligen ser det ut som om det kan klaras upp. Nu har de hittat mordvapnet som var en hammare och de ska idag förhöra tyskan som sitter häktad i Tyskland. Dna håller på att fastställas och nu väntar de på analysen som fanns under naglarna. Jag tycker det är hemskt tragiskt och lider verkligen med mamman som inte vet att hennes barn inte längre lever. Hur hon ska kunna överleva med detta är för mej obegripligt och hade något sådant hänt mej hade jag hoppats att jag med skulle dött.

Jag hoppas verkligen att detta fallet klaras upp, för alla de inblandade och de anhöriga. För det måste vara jobbigt så länge de inte vet vad som hänt. Men nu tycker jag de har kommit långt i utredning och det ser ljust ut iallafall. Jag kan inte förstå hur något sånt här kan hända. Det är så ofattbart skrämmande, det är så man blir mörkrädd.

Annat jag skrivet om fallet i arboga. 

10 kommentarer

  1. jag hoppas också att det klaras upp snart. Jag hoppas också att den unga mamman har fler barn att kämpa för. Om inte så hoppas jag att hon hittar någon väg ut ur detta helvete som väntar henne…


  2. Amen, det är inte speciellt lite de heller :)
    MIn besökare hoppar som en berg och dalbana, hänger knappt med i svängarna! haha

    ha en bra dag du!


  3. Godmorgon! Ha en jättebra dag!


  4. Detsamma. Ha en bra dag!


  5. ja precis…väldigt svårt att förstå hur folk tänker när dom kan göra något så grymt!


  6. Vad roligt att du tycker det ;) Glad jag blir.

    Det där med morden i arboga är riktigt tragiskt.. men har dom inte kunnat köra dna på hårtussen som mamman hade i handen?


  7. Jag ska ärligt erkänna att jag helst inte tänker på när mamma vaknar upp och får veta att barnen är döda. Det är så smärtsamt att jag inte vågar då dit i tanken någon längre stund.
    Men skönt om det hela klaras upp och mördaren åker fast. Arma mamma…
    Kram


  8. Hur skönt som helst att det verkar bli löst! Tycker så otroligt synd om mamman..usch :(


  9. bra att dem lyckas lösa de..


  10. Ja, det har jag också sagt… att då dkulle mn ju inte velat ha överlevt själv heller!
    En klen tröst är ju ändå att hon verkar bli fälld nu.



Kommentera

