h1

”Citerar Blondinbella”

april 2, 2008

Jag är inget fan av blondinbella direkt. Men för att klargöra en sak så beror det inte på avundsjuka. Det finns inget den 17 åriga tjejen har som jag är avundsjuk på. Jag lever ett helt annat liv än henne och har kommit så långt i livet att jag förstår att det finns andra saker i livet än pengar och shopping som är viktiga. Det som gör att jag inte gillar henne är ganska enkelt egentligen. Jag tycker inte om hennes klumpiga sätt att uttrycka sej ibland. Hon ska vara en förebild för andra unga tjejer, och om man vill vara en förebild för andra unga tjejer måste man tänka på hur man uttrycker sej och hur man är. Om man vill driva en av sveriges största bloggar ska man tänka sej för, man får tänka på allt. Och jag citerar uttryck som jag ogillar..

”Helt sjukt att någon som inte kan tala svenska frågar om jag kan läsa??
Vad har hänt med svenska för invandrare (SFI)? Helt sjukt.”

”Egentligen tycker jag att om de har begått ett brott som i de flesta fall görs av vuxna ska de få samma straff som om de hade varit vuxna.”

”Det kan inte vara lätt att komma från ett bondsamhälle och slåss från underläge.”

”Jag tror inte på bistånd.”

”Någon hade hoppat framför tåget.
Varför var den personen tvungen att göra det idag!”

”Såklart att man ska få gå på bio gravid men kan man inte andas normalt kan man ju välja någon annan dag!”

Det där var bara några citat som jag stört mej på. Jag tycker att man måste välja sina ord med omsorg och kanske inte skriva allt man tycker. Är det någon sorts människa som jag inte klarar av är det just såna människor som får/fått allt serverat på silverfat och som inte har en anning om hur det ser ut för andra. Människor som inte har det minsta sympati för andra människor som har det svårt.

Sedan förstår jag inte heller VAD som gör hennes blogg bra. Jag har läst den och den fångar inte mej, den är inte intressant och den är inte välskriven. Men det är bara jag, tur att vi alla är olika.

Det startades en blogg som heter Bellasuger, såna bloggar gillar jag inte heller. Jag tycker inte att man ska göra parodi på andra människor oavsett vem. Jag tycker det är ett fult sätt att nå framgång på och kan inte förstå vad det är som gör att vi vill skriva om EN enda människa i En enda blogg och sedan bara skriva elaka saker. Igår skrevs det sanningen bakom bloggen, och eftersom det var första april igår hoppas jag att det bara är ett aprilskämt, för inte ens blondinbella kan väll vara så dum?

7 kommentarer

  1. hah, ja jag är för lat för att byta kaffe helt enkelt ;)

    du får vänta till julen 2008 ;D


  2. Bra skrivet.


  3. Tack sanna :)


  4. Väldigt bra skrivet! Instämmer i allt!
    Hoppas du får en underbar dag och tack för kommentaren :)


  5. Tack tack Bella :)


  6. svar: aa, lite sol skulle ju inte skada, hatar den eviga tröttheten :p


  7. Svar: De var lika god som de ser ut. Är nu slut, efter att min mamma var förbi nu ikväll på en liten fika. =) *kram kram*



Kommentera

