h1

Ny lyxtrend, sov dej snygg!

april 1, 2008

Jag har alltid sovit dåligt, men det har blivit betydligt mycket värre de senaste åren. Jag ligger flera timmar innan jag somnar, man ligger och vrider och vänder sej i hopp om att somna. Och ju mer man anstränger sej ju svårare är det att somna. Vilket gör att man aldrig känner sej utvilad på morgonen, jag får ju helt enkelt för lite djup sömn. Och de timmarna innan man somnar är jobbiga. Men jag har inte velat ta sömntabletter, jag äter ju knappt en alvedon när jag har huvudvärk så sömntabletter ligger väldigt långt borta.

Nu har det kommit en ny lyxtrend. Senaste skönhetknepet på Manhattan är sömn. Nu kan du gå till en skönhetssalong och sova dej snygg. Om man kan sova sej snygg vet jag inte om jag tror på. Men därimot så står det att man kan välja mellan 20-40 mins sömn. För efter 40 min går du in i djupsömn och då känner du dej tröttare än innan. Och det därimot tror jag på, för jag vet när jag sovit ca 20 min på dagen och då är man utvilad. Annars är det bara att man blir tröttare.

Men detta är en grej jag verkligen skulle vilja ha. Men ganska dyrt, inte en sak jag skulle prioritera direkt.

Vakna med soluppgång

Philips Wake-up light är en ny typ av väckarklocka som gradvis ökar i ljusstyrka med start trettio minuter före den inställda väckningstiden. När det är dags att vakna är ljuset som starkast och ett behagligt alarm av antingen fågelkvitter eller vågbrus går igång.

Ljuset sägs ha en vetenskapligt bevisad positiv effekt på energihormonerna och förbereder kroppen på att vakna. Pris, cirka 1 295 kronor.

One comment

  1. Ja, det är riktigt roligt ju.. Jag längtar till vi får upp allt och kan provsitta sofforna.



Kommentera

