h1

En hård dag..

mars 30, 2008

Början av dagen tog jag det lungt. Eller så lungt man kan ta det med tre barn i huset. Jag har haft min syster son över natten med och det är alltid full rulle på dem. Och allt jag städade igår var ogjort, så det fick jag göra om på eftermiddagen idag när vi kört hem honom. Lilla Nellan följde med och skulle stanna där tills imorgon. Sen kör syrran hem dem och jag ska henne som igen över natten eftersom hon jobbar. Men det är skönt när man kan bytas vid lite och hjälpas åt. För hur det än är så är det skönt att det är lite tyst efter två hårda dagar med mycket bus och stoj.

Men jag är en sån hönsmamma, jag har saknat henne hela kvällen och eftersom hon är en sån flicka som alltid märks så är det enormt tyst, det är för tyst. Visst är det skönt när det är tyst men eftersom det är så ovant blir det nästan en olidlig tystnad. Men som tur är, är hon hemma hos mej imorgon igen. Hon ville så gärna åka så jag ville inte säga nej, även om jag tycker det är för tyst. Sedan är jag så van att ha mina barn jämt omkring mej så jag kan behöva lite tystnad ibland, vila och samla nya krafter.

Men nu är det sängen som gäller, så sov gott bloggen!

Kommentera

