h1

Louise tillbaka hos sin pappa..

mars 28, 2008

Fallet Louise var verkligen ett fall som jag aldrig kommer att glömma och jag pratar nog för fler när jag skriver det. Det var så fruktansvärt berörande, det var hemskt. Och det skrevs mycket om det när det var uppe på tapeten. När jag idag läser att pappan åter har fått vårdnaden gör det riktigt ont. Man undrar hur det är möjligt, under vilka grunder som han kan få vårdnaden. Pappan har våldtagit flickan ett 100 tal gånger och flickan levde i en grym misär. Ska detta vara tillåtet, är det tillåtet att flickan åter ska tillbaka till pappan.

Kvinna skriver har Vetlanda kommun tappat förståndet, och det undrar jag med. Hur tänker vetalanda kommun, vad händer? Detta är helt obegripligt, det är så obegripligt att jag inte ens kan skriva ett sansat och normalt inlägg om det. Jag har vid ett flertal tillfället skrivit om detta innan. Och sidvisningarna på de inläggen ökar för varje timme..

Hur är detta möjligt? 

8 kommentarer

  1. Ja vad ska man säga…
    Jag blir mörkrädd på riktigt.
    :-(


  2. Om jag förstod det rätt betyder det ändå inte att hon tvingas bo ihop med honom, eftersom hon är fosterhemsplacerad.

    Men det är ändå… *letar rätt ord* FÖRNEDRANDE att de ens tänker tanken. För jävligt!


  3. Tyvärr det orkar jag inte, men kolla denna sidan http://www.santamaria.se/servlet/se.daddy.sm.web.servlets.ProductServlet?a=0&p=p4b&c=4&pg=null&s=11


  4. Ja, det är helt otroligt! Man känner sig så maktlös bara…


  5. Ja, jag tappar talförmågan… Ett typexempel på när det INTE fungerar i vårt samhälle! Kram!


  6. Blev lite chockad när jag läste på andra ställen på nätet om folk som var för att pappan skulle ha vårdnaden. Att det var en häxjakt på Vetlanda kommun.
    http://moderskeppet.org.spiderman.kontrollpanelen.se/showthread.php?t=2732


  7. Tack Lars, ska kolla detta :)


  8. […] skrevs väldigt mycket om det ett tag. Sedan blev det tyst och det sista jag läste om det var att tjejen var tillbaka hos sin pappa igen. Man blev en anning chockad då och undrade hur det egentligen fungerade. Vetlanda kommun fick ta […]



Kommentera

