h1

Flygande jakob som mat givetvis..

mars 27, 2008

Flygande Jakob är en maträtt som vi gillar här hemma, men det är också en maträtt som man inte äta för ofta. Det var ett tag sedan vi åt det sist, men enda sen dess har lilltösen varit rädd för flygande jakob, hon pratar ofta om honom som om det är en FLYGANDE JAKOB. Hon förstår nog inte att det är maten som heter det. Så idag när hon kom och frågade vad det blir för mat och jag svarade flygande jakob.. Tittade hon på mej med stora ögon.. ”Men vi kan ju inte äta flygande jakob”. Och jag försöker förklara för henne att maten heter så.. Men hon förstår inte..

Så frågan är om OM hon kommer att äta flygande jakob idag..

11 kommentarer

  1. hehe…

    de anonyma jag får brukar mest vara märkliga skamliga förslag.. det är för övrigt de bästa kommentarerna ;D


  2. Hoppas du haft en bra dag? ♥


  3. Hehe.. Aww.. Vad gulligt!
    Ja, Flygande jacob är gott som attan! Det var säkert ett år sen jag åt det sist :)


  4. Gud va gott! Det va längesedan jag åt det!
    Måste jag göra nu snart!
    Ha en härlig kväll!
    Kram W


  5. svar: kul att du är med och röstar :) ha en bra kväll :)


  6. Nu blev jag sugen på flygande jacob såklart. På sojakött alltså. Men jag får inte äta jordnötter och har inga bananer, men hm… *hungrig*


  7. Dubbelt tack ;)


  8. Hon är ju för rolig den där lilla. Fan måste komma och hälsa på er.. och kolla på ert nya boende… Illa av mig..


  9. Machuna: Ja det får du göra, fast vi finns ju här det vet du :)


  10. Svar: Den gick på TV för länge sen, typ 10 år sedan ;) haha.


  11. Hahah, vad roligt! Min son äter flygande jakob ofta (barnmat). Själv har jag inte ätit det på många många år. Vet inte varför riktigt.



Kommentera

