h1

Bättre att blicka framåt..

mars 25, 2008

Imorgon ska jag ta igen allt jag missat under dessa dagar då jag haft en enorm huvudvärk. Imorgon ska jag också dessutom sluta grubbla och börja njuta av barnens påsklov. Jag ska ta igen dessa dagar med stormsteg. Dessa dagar har varit jobbiga, det är jobbigt att tänka för mycket. Jag har bestämt mej för att låta det vara som det är och sluta försöka minnas min barndom. Vissa saker kanske man inte vill minnas. Det är bättre att låta det vara. Har tänkt att kanske jag skulle uppsökt någon att prata med, men nej. Det jag har förträngt får vara förträngt. Bättre att sluta rota i det gamla och låta det vara.

Koncentrera sej på nutid, man lever här och nu. Tänka på framtiden istället för det förfluta. Det förflutna är förgånget och kan aldrig bli omgjort. Nu tänker vi på nuet, nu tänker vi inte 20 år bakåt. Nu tänker vi framåt. Med risk för att jag blir rejält knäpp annars. Jag tror det varit en bidragande orsak till min huvudvärk. Att jag försökt så mycket att minnas att jag håller på att bli knäpp. Jag vet inte ens om jag vill minnas.

Så imorgon ska jag ta igen allt som jag missat dessa dagar, jag ska rycka upp mej och verkligen njuta av denna veckan..  Nu ska jag dessutom se till att jag får sova ordentligt. Ska göra precis som jag brukar, läsa ett par sidor och sedan slå igen ögonen och tänka på något vackert..

2 kommentarer

  1. Så sant det du skrev om svartsjuka.Ha en underbar dag!


  2. Ja, ibland är det bättre att gå vidare. Ganska ofta faktiskt…
    Lycka till i alla fall!



Kommentera

