h1

31 årig kvinna häktad.

mars 21, 2008

Det är aldrig förståligt när man ger sej på och mördar oskyldiga barn. Det går inte att förstå. Men världen är grym och svartsjukan är ett väldigt ont ansikte. Men när man hörde att det skulle vara pappan som var mördaren, blev man inte chockad. Sånt händer, även om det inte ska få hända så händer det. Och det är betydligt vanligare att det är pappan. Något som är ovanligt är när det är en kvinna som mördar. Det på något sätt blir mer skrämmande och mer chockerande. En kvinna som dessutom känner dem. En kvinna som blivit besatt och vägrat släppa taget. Visst finns det de kvinnor och män som låter sej förstöra sina liv enbart för kärleken. Men att man går så långt så att man mördar, så att man skickar iväg 2 små liv från jordelivet går inte förstå.

Kvinnan som är 31 år har tidigare hotat att döda de små barnen. Men man undrar om psykvården i sverige är så pass dålig att man låter något sådant ske. Nartuligtvis kan man inte beskylla psykvården för det. Men om nu kvinnan har varit i ett sånt dåligt skick att hon var kapabel till att mörda två oskyldiga liv som inte kunde försvara sej. Hur kunde psykvården undgå att se att hon var en fara för allmänheten. Hon har ju tidigare uppsökt psykvård här sverige. Det känns dessutom kallt och uträcknande att resa tillbaka till tyskland efter att det ska ha hänt. Hon sitter nu häktad i tyskland men nekar till brottet.

När man hör att det är en kvinna som gjort det ryser man i hela kroppen, håret reser sej i nacken och man undrar var världen är på väg. Jag säger inte att det skulle vara mer normalt eller förståligt om det vore en man. Men en kvinna är mer ofattbart och mer chockerande att det gör det hela mer ännu hemskare. Man är inte trygg någonstans längre.

Jag ska krama om mina barn extra mycket idag, jag ska krama dem hårdare än vanligt och jag ska be till högre makter att något sånt aldrig händer mej. Jag ska be till de högre makterna att jag inte kommer att leva den dagen mina barn dör. Alla ska vi dö, men jag ska be att jag får leva kortare tid än dem. Jag vill aldrig behöva leva vidare efter att ha mist något av mina barn. Jag ska be för mina barn och för våra liv tillsammans. Och då är jag inte ens kristen, då tror jag inte ens på högre makter. Men vart ska man vända sej när inte världen är säker plats längre.

Idag tänder vi ljus för två små barn som mist sina liv, i raseri och och svartsjuka.  Och vi tänder ett ljus för mamman som svävar mellan liv och död och dessutom måste vara tillräkligt stark för att överleva och vara stark och gå vidare efter detta utan sina två barn.

5 kommentarer

  1. […] Idag: Att återfinna sig själv Manshat och mord 21 mars, 08 Ett blogginlägg av Love fick mig att tänka till. Love funderar över tragedin i Arboga, och över att det var just en […]


  2. http://trollhare.wordpress.com/2008/03/21/manshat-och-mord/

    Glömde trackbacka… :)


  3. ”Kvinnan som är 31 år har tidigare hotat att döda de små barnen. Men man undrar om psykvården i sverige är så pass dålig att man låter något sådant ske.”

    Ja,tyvärr har det hänt i fler fall, jag tror att en orsak är att man inte tar psykiskt sjuka kvinnor på allvar eftersom man inte tror att de är lika farliga för andra som de sjuka männen.

    http://boras.expressen.se/nyheter/1.1038236/tog-smaflickor-pa-brosten
    http://www.bt.se/nyheter/ulricehamn/mamman-(502307).gm


  4. Man måste tydligen kopiera den nedre länken och klistra in i adressfältet för att den skall funka.


  5. Lars J> Tack ska kolla de länkarna :)



Kommentera

