h1

Vissa människor ”får mej att rysa”.

mars 18, 2008

Vissa människor knycker energi, vissa människor suger lusten ur en, vissa människor gör en på dåligt humör, vissa människor gör en deppig, vissa människor får en att må dåligt. Det finns en människa i min närhet som kan få mej att känna allt det där över bara ett telefonsamtal. Hon står för ondhet, falskhet och hon är manipulativ. Och nu är jag arg på mej själv för att jag svarade i telefonen. Jag skulle gjort som jag brukar göra, titta på telefonen, le och tänka ring någon annan och få någon annan att lyssna på din skit för jag orkar inte. Men idag kände jag mej full av energi och tänkte detta orkar jag idag. Men på bara 3 minuter hann hon få mej att trilla från 10 till 1 på skalan av energi och livslust.

Jag måste försöka få hennes ord ur mina tankar, jag måste försöka slå bort hennes ord och rycka på axlarna åt dem. Men hon skrämmer skiten ur mej ibland. Hon är farlig och hon är ond. Hon är falsk och hon vet precis vilken punkt hon ska trycka på. Det är en människa som tränger sej på, ju längre bort jag håller henne ju närmare befinner hon sej. Det är omöjligt att slå sej fri, och hennes självgoda leende får mej att må illa.

Jag sover gott om nätterna, men frågan är, Gör hon?

Jag sluter ögonen och låter hennes ord rinna av mej, jag öppnar ögonen men det känns fortfarande lika obehagligt. Jag sluter ögonen och försöker en gång till. Men det är fortfarande kvar. Jag sätter på musik i hop om att det ska få mej på bättre humör, men inte ens det funkar. Jag blir kvar i ett evigt obehag som får mej att rysa och undra hur mycket är en människa kapabel till..

6 kommentarer

  1. Det finns en liknande människa i min närhet och jag försöker verkligen se till att slippa ha med henne att göra… Det tar alldeles för mycket energi från mig…


  2. Znogge: Ja man vill inte, och ju mer man inte vill, ju mer påträngande blir de :O(


  3. Men du, det låter ju inte alls bra. själv är jag fena på att utan att det knappt märks, få dom där typerna att dra till skogs.
    Hoppas du hittar en lösning på problemet. för annars blir det ju bara för jobbigt alltså.

    kramar!!!


  4. Jag hade en energitjuv i min närhet och tillslut så var jag tvungen att bryta helt med henne. Tråkigt, men jag stod helt enkelt inte ut med hennes samtal och som slukade av min egen energi.
    Hoppas att det löser sig för dig.
    Ha en skön kväll/ Wendla


  5. Jag tror att det är svårt att skaka av sig energivampyrer. Det enda som fungerar brukar vara att bryta med dem, tyvärr :(


  6. En sån där typ var med och stressade fram utbrändhet hos mig. Jag kämpade som en idiot för att hon inte skulle ha någon som helst inverkan på mig, men det blev inget bra alls. Orden, gesterna liksom nötte sig in och försvagade mig.
    Det falska grinet glömmer jag aldrig…



Kommentera

