h1

Känner mej kränkt och ledsen..

mars 15, 2008

Jag känner mej ledsen, besviken, arg och en aning kränkt. Min pappa har min lillasyster 4 timmar var tredje helg. Hon sitter ju i fosterfamilj som jag tidigare har skrivit om. De timmarna vill min dotter och min lillasyster alltid leka. De är kompisar och de känner starka band till varandra. Ikväll är det barndisco som min dotter ska gå på, ett disco på 1½ timma med lite lekar och tävlingar och eftersom min syster kommer till pappa idag, bad jag honom ringa fosterfamiljen och fråga om hon kunde få stanna 2 timmar längre och följa med min dotter på detta eftersom hon så gärna ville det. Fosterfamiljen är utomlands i 3 veckor och min syster är hos deras äldsta dotter under dessa 3 veckor så det var dit pappa fick ringa.

Men där var det ett absolut nej, det är inte grejen. Men grejen är den att de frågade pappa om detta verkligen var ett disco under ordnade former och ett disco under kontroll. Ändå säger pappa till dem att det är ett disco som IGOT-NTO har anordnat till lågstadie elever. Jag kände mej enormt kränk och det gjorde pappa med. Jag känner såhär att de orden gör ont, för att med de orden klassar de mej precis som min pappa. Att jag är kapabel till att släppa iväg min dotter på 7 år på ett disco som inte skulle vara under ordnade former. Det känns som de automatiskt ser mej som precis lika dålig förälder som min pappa. Det gör mej både arg och ledsen på samma gång. Varför skulle jag vara likadan som min pappa? Och varför har jag då isåfall full kontroll över min mammaroll, precis som alla andra normala föräldrar. Jag nyttjar ingen alkohol alls, de få gånger om året som jag är ute ser aldrig mina barn mej ta en enda droppe alkohol.

Förra gången min syster var här frågade jag henne om hon inte fick följa med föräldrana utomlands och då svarar hon att fosterfamiljen sagt att de behöver semester ifrån henne. Säger man så? Hon är ett barn på 7 år, hur känns det att höra att hon är så jobbig att de behöver semester ifrån. Även om de behöver det ska de aldrig säga det till henne. Jag skulle aldrig drömma om att säga så till mina barn.

Händelsen igår gjorde att min syster inte fick komma alls till min pappa idag, en tid som är bestämd av en socialsekreterare. Hon fick inte komma och där stod pappa med maten färdig när de ringde och sa att hon inte fick komma idag. Ett beslut som redan var bestämt. Och det känns som om det är mitt fel. Om jag inte hade föreslagit discot skulle detta aldrig ha hänt.

Gör jag fel om jag ringer den socialsekreteraren som har hand om min syster fall på måndag och talar om min sida av saken och att jag tycker att det är fel av fostersyskonen att kränka mej på detta sättet. För jag känner mej faktiskt enormt kränkt.

Andra bloggar som jag skrivit om min syster finner du här.

6 kommentarer

  1. Nä det tycker jag verkligen du gör rätt i. Ring och säg precis hur du tycker och känner. Han måste ju få träffa sin dotter om det är bestämt så…


  2. Tina: Ja jag tycker med det ju :)


  3. Nej det är inte fel! Ring så kanske det blir utrett det är mycket bättre! Jag vet hur det känns när man blir dömd för vad andra har gjort – jag hatar det!

    Kram!


  4. Jag tycker absolut att du ska ringa den där socialsekreteraren på Måndag. Förklara lugnt och sansat vad som hände och fråga om det är verkligen är okej att det går till på det sättet? Kan man bara bryta en sådan uppgörelse hur som helst?

    Jag hoppas det reder ut sig, även om besöket blev inställt denna gång! Kram!


  5. Om du känner att du blivit kränkt tycker jag absolut att du ska ringa och berätta din sida av det hela. Och lägg inte skulden på dig själv, det som hände var inte ditt fel utan hon som sa nej som gjorde fel att bryta en uppgörelse.


  6. […] på mej! « Älskar henne högt! Nu har jag ringt! Skönt.. mars 17, 2008 Jag ringde till socialsekreteraren idag på förmiddagen och känner att jag blev bra bemött. Annars är det svårt att veta hur man […]



Kommentera

