h1

Ebba och hennes pysselpaket!

mars 11, 2008

Jag är med i pysselklubben till Ebba, och hittills har det varit rätt okej saker som har skickats med. Idag kom paketet och det var 2 kycklingar i trä att måla och till detta kom det också ägg som ska målas nu lagom till påsk. I andra paket har det varit papper, glitter, pennor, ja allt möjligt roligt. Och jag har bara 2 krav när hon sitter med detta och det är att pyssla med de sakerna som skickas med och sedan plocka undan efter sej. Men idag struntade Ebba fullständigt i mina krav som följer med pysselpaketet.

Idag när kycklingarna var målade och äggen var färgglada började Ebba även måla en stol som stog på hennes rum.

Och sitter just nu och fundera på vad hennes straff kommer att bli. Antingen så målar jag henne som en påskkyckling eller så får hon helt enkelt hoppa över nästa månads paket från pysselklubben. :)

8 kommentarer

  1. LÅt henne hoppa över en månad. Barn ska verkligen lära sig direkt. Annars ska ju inet du vara en snäll mamma och köpta de där sakerna. Tycler detr är ett lagom ”straff” faktiskt..


  2. men va vet jag.. jaghar ju inga egna barn


  3. Machuna: Ja hon målade faktiskt en stol :)) Inte fint heller *S*


  4. HAHAHA ungar! När jag var två år målade jag jättefint tyckte jag själv då på dörren till mitt rum. Jag fick dock inget straff – jag var ju så stolt och mamma smälte över den lilla konstnärens vackra alster – men jag fick tvätta bort det tillsammans med henne i alal fall…

    Men det är klart jag var två år och fattade verkligen inte att jag inte fick…

    Straff sa du… Varför inte smaka extra mycket ur hennes påskägg? Gott för dig dessutom! ;)


  5. Jag tycker du ska låta henne måla en påskkyckling på stolen och sen hoppa över den…
    ;-)
    kram!


  6. Jag tycker du redan tänkt ut ett bra straff, hon får inte paketet nästa gång. (Sedan kan du spara det till någon gång hon varit extra duktig och snäll, utan att säga att det är samma paket och säga att hon får ett extra paket för att hon varit så duktig). Det skulle jag ha gjort! Kram och lycka till! ;-)


  7. Tack så mycket :)


  8. Hmm, jag är över femti hihi och fick också pysselpaketet igår… har målat en kyckling klar, men har inte målat någon stol.
    Barnsligt jag vet, men så himla kul när lådan kommer med ett nytt innehåll. Tänker att jag kan ge bort de paket som jag inte gör något med.
    Kram barnsliga jag…



Kommentera

