h1

3 olika händelser..

mars 11, 2008

Följade händelser hände igår. Och måste skriva upp dem, för de är så roliga ibland mina barn..

Jag står i köket och ska poppa popcorn, men av någon anledning så är jag inte duktig på mickropopcorn. Jag lyckas alltid att bränna dem. Och när jag står där kommer Nellie in.

Nellie: Åhh ska du poppa popcorn mamma?

Jag: Ja..

Nellie: Gott mamma, men jag vill inte ha stekta popcorn denna gången.

Jag funderade och funderade på vad hon menade men kom fram till att stekta popcorn var brända popcorn.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Vi stod i köket, Jag, Nellie och Ebba. Nellie hade som vanligt tagit av sej kläderna. Och jag ser lite frågande på henne..Jag: Men Nellie, vems trosor har du på dej?

Nellie: Ebbas..

Ebba: Vems är dessa då mamma? *Visar sina trosor*

Jag: Uhm, Nellies?

Nellie: Ahh Ebba, VI BYTER!

Ebba: Åhh du är så ÄKLIG nellie.. Jag VILL INTE byta trosor med dej när du haft dem på dej?

Nellie: Står och ser en aning frågande ut..

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Igår kväll när vi skulle gå och lägga oss var Max snabb som vanligt med att hoppa upp i sängen. (Max är då hunden). Och Nellie sist som vanligt, inget var alltså förändrat. Men denna gången snubblar hon på Max och utbrister..

Nellie: Mamma, Max dränkte mej..

Jag: Dränkte?

Nellie: JA!!

Ebba: Mamma, hon menar att Max puttade henne..

Nellie: Ja, jag sa ju det..

Jag: Nej, du sa dränkte..

Nellie: Jaha.. Nästan samma sak..

7 kommentarer

  1. HAHAHA! Guld! Särskilt med hunden som dränkte henne! Barn alltså – de är väl för härliga? :)


  2. Anna: Ja från barn får man höra en massa roliga saker :)


  3. fa va jag älskar dina barn. Säg till om ni vill ha en barn fri helg någon gång. För då kommer jag och hämtar dom :P


  4. Machuna: Ja det lovar jag att jag ska göra :)


  5. För det skulle verligen vara skit kul. Och dom skulle nog tycka det va kul med. Kanske kan ta en helg i sommar. Så kan du och barnen pappa hitta på ngt eller du med n¨någon annan.. Så kan ja nellie och ebba åka oh bada och en massa :) det hade jag tyckt va kul…


  6. Machuna: Men självklart! Jag är alltid öppen för förslag det vet du :)


  7. Kanon :)



Kommentera

