h1

Irene Huss – Tatuerad Torso (2007)

mars 7, 2008

Jag tittade på Irene Huss – Tatuerad torso igår. Jag hade hört att den skulle vara i samma anda som Beck och Wallander. Jag tycker att Beck och Wallander är speciella. Och det är inte många filmer som kommer att slå som dem. Men måste säga att efter att ha sett denna filmen, så var den faktiskt ganska lik Beck och Wallander. Det är en bra polisfilm. Helt klart värd att se. Eller den var riktigt, riktigt spännande. Så har ni inte sett den så ge den en chans, för det är den helt klart värd.

Handling: Det handlar om en styckad kropp som flyter i land i Göteborg. På kroppen finns en mycket speciell tatuering och det är genom den de måste utgå för att hitta identiteten på kroppen. Och den tatueringen leder Irene till köpenhamn. Och innan hon vet ordet om det träffar hon mördaren och blir en bricka i mördarens spel. Nu gäller det för Irene att vara listigare än mördaren innan det händer något väldigt otäckt.

Betyg: 4 av 5.

3 kommentarer

  1. Jag har läst boken och ser fram emot att se filmen också.
    kram!
    :)


  2. Den måste jag se.. Jag som ÄLSKAR Beck-filmerna.. Men tyvärr är ju dom slut nu *suckar*

    *drömmer mig bort till gunvald larssson*


  3. […] Huss – Nattrond Nu har jag sett 3:e filmen av Irene Huss, den var inte lika bra som de andra två men den va ändå helt klart sevärd. Jag vet inte varför jag inte gillade denna lika mycket, […]



Kommentera

