h1

Patrick Swayze har cancer.

mars 6, 2008

Patrick Swayze var min idol som flicka. Jag satte upp planscher på rummet och satt och dreglade hela dagarna. Jag har sett Dirty Dancing så många gånger att det känns som om jag kan den utantills. Idag är han fortfarande en favorit även om jag inte dreglar när jag ser honom längre. Men det smärtade att läsa att han har cancer och en svår sådan. Det kommer bli fruktansvärt tråkigt att inte få möjligheten att se honom i någon mer film. Cancern han har, har hög dödlighet. Han har under den senaste månaden behandlats på en cancerklinik, men han svara på behandlingen vilket är positivt.

Hoppet är det sista som lämnar oss, så vi kan ju bara hoppas att han övervinner sin cancer. Vore för tragiskt annars.

6 kommentarer

  1. Såg detta på löpet idag.
    Minns väl främst hans insats i Nord och Syd, men får väl erkänna att jag sneglade lite på dirty dancing också.

    Bloggsvar:
    vsst är Gränna fint. Jag var där också som grabb och vi cyklade med våra barn på Visingsö för ett par år sedan också.
    Kul.

    Ha det.
    ->M.


  2. Många som har bloggat om det idag.

    Cancer är verkligen hemskt :(


  3. Magnus: Ja just det, han var med i den med. Hade totalt glömt bort det :)

    Wysteriia: Ja jag har sett det med. :D Ja det är ingen rolig sjukdom det.


  4. Ja just den typen av cancer verkar ju lite extra otrevlig dessutom. Men alla dör ju trots allt inte. Man får hoppas han tillhör de fyra procenten och det är ju inte omöjligt. Folk har ju klarat att fightas mot oddsen förut!

    Från det till något helt annat utan att vara okänslig: GRYMT snygg design på nya bloggen! Kram/ Peanut och mig


  5. Ja vem hade inte han som flickidol. Och vem stod inte hemma framför spegeln och Sjöng ”i had the time of my life” eller vem älskar inte repliken… ”nobody puts baby in a corner”

    Suktar…


  6. Machuna: Precis.. :)

    Anna: Nej precis, alla dör inte. Vilket är tur.
    Tack, tack. I min blogg är man aldrig okänslig inte :)



Kommentera

