h1

Så många olika färger..

mars 5, 2008

Nellie – Alias det lilla monstret..

Hon har alltid vait bestämd, men oftast går det att tala henne till rätta. Idag var en sån dag då det inte gick. Hon skulle gå till dagmamman och jag hade plockat fram kläder till henne precis som alltid. Hon har aldrig sagt något innan utan haft de kläderna som jag plockat fram. Men idag total vägrade hon. Hon hade bestämt att hon skulle ha sin svart – prickiga mimmi pigg klänning. Och till det skulle hon ha ett par strumbyxor med rosa blommor, och sin nya tingeling munk jacka. Inga färger som passar ihop överhuvudtaget. Dagmamman måste trott att jag var färgblind när jag lämnade henne.

Till den klänningen hade jag valt ett par svarta strumpbyxor, jag försökte med allt. Men hon som sagt hade bestämt sej och hon total vägrade. En bestämd liten dam håller på att utväxlas. Men hon är lika söt som alltid..

8 kommentarer

  1. jag hittar inte inställningen på det.. HUr fan gör jag`?? HM`!


  2. Klart hon är söt!!! Det är hon alltid och kommer alltid vara.. Även om hon ibland är det där lilla monstret :P


  3. måste testa om det funkar nu…


  4. tydligen inte.. hm? men min kompis tilda har oxå gjort en wordpress blogg och det funklar inte att trycka på hennes nman heller och komma till hennes blogg..


  5. Nu så… tror jag det funkar..


  6. Okey, nu funkar det! :)


  7. Dom är härliga!
    Har ett barnbarn som är fyra och hon vet då precis vad hon vill ha på sig och vad hon definitivt inte vill ha på sig.
    Jag tycker man ska respektera dom, så länge det inte är ett hot mot deras hälsa. Tex shorts utan kalsonger på vintern…:)


  8. Witch: Ja precis, det är ju hon som ska ha på sej det och inte jag.
    Jag tycker det är onödigt att argumentera med dem.
    Jag skulle ju inte heller vilja ha kläder på mej som jag inte vill ha just den dagen :)



Kommentera

