h1

Hämnden är ljuv sägs det!

mars 5, 2008

Wikipedias grundare Jimmy Wales dumpade sin flickvän på Wikipedia. Hon gav igen genom att sälja hans kläder på Ebay. Eller kanske ska skriva, hämnades på det sättet. Men måste nog säga att han kom lindrigt undan. Han kan inte blivit hälften så fönedrad som hon blev. Han är så gammal men så barnslig, han borde ha sagt de till henne öga mot öga istället för att skriva det på sin hemsida. Vad han han räknat med, att hon skulle bli glad?

Jag måste säga att genom åren har jag inte varit med om några fega ”break up” killar. Inte en enda har gjort slut på ett oschysst sätt. Och inte jag heller. Men alla har inte klarat sej lika bra. Man har ju hört om en massa olika sätt att göra slut på. Genom sms, genom email, ja den listan kan ju göras lång. Men det är fegt, det är öga mot öga som gäller. Kanske speciellt om man är 41 år som Jimmy Wales. I den åldern tycker man ju att man kan köra med fair play. Men så var det inte i detta fallet.

Det finns ett talesätt som heter.. ”Den som ruvar på hämnd håller sina såt öppna”. Och det stämmer ganska bra det. Jag brukar tänka, att den personen får sitt ändå. Att man inte behöver hämnas för en dag slår allt tillbaka till den personen. Och på det sättet mår man själv bättre med. För ingen orkar gå runt och vara arg och tänka på hämnd hela tiden. Så tror inte att Rachel Marsden hade behövt att sälja hans kläder på ebay, hans betende hade förr eller senare slagit tillbaka mot han själv.

4 kommentarer

  1. Jag tycker som dej. Ska man dumpa ngn då gör man det öga mot öga. Brist på Respekt om inte annat. Jag har blivit dumpad på sms och så även att jag kommit hem och insett att alla hans saker va bort och sjävl fått ringa upp honom och fråga vad som stod på och att han då efter mkt snack kom fram ttill att säga att han ville det skulle vara slut. Killar är inte alltid s jävla tuffa som man tror… Jisses..


  2. Nej det är väll enda gången som de plockar fram den fega sidan av dem själva :) Sms.. Så jävla löjligt :D


  3. Nu är det ju så att detta förståss inte är sant. Själva dumpningen lär inte ha skett på Wikipedia, däremot så uppdaterade han sidan till att inkludera att det skett, efterssom det tidigare stått att de var ett par.

    Detta uppskattades uppenbarligen inte (vilket är förståeligt, men ingen ursäkt för hennes handling). Förrutom att det dessutom är olagligt, så är att sälja/förstöra någon annans egendom som hämnd bra mycket sjukare än att informera omvärlden, om man så dumpar någon genom att skriva det med piss i snön.

    För övrigt så är det ingen som känner till omständigheterna kring det hela.


  4. NiM: Möjligt att det inte är sant. Men när jag skriver inlägg så skriver jag dem utifrån det jag läser och utgår givetvis att det är sant. Och utifrån det tycker jag att OM han dumpade sin flickvän på en sida på internet är det värre än att sälja lite ersättningsbara kläder på Ebay.



Lämna en kommentar