h1

Jag är nere, allt känns jobbigt!

mars 4, 2008

Jag känner mej så fruktansvärt låg, som om något åt upp mej inifrån. Som om något vill ut. Vissa dagar känns det bättre om man bara fick gråta ut, men inte ens det kan jag. Normalt sett skulle jag gråtit nu och sedan skulle det kännas bättre. Men känner mej mest tom och värdelös. Ingen mår bra av att hela tiden får höra det negativa och aldrig det bra. Tex som du är bra på det istället för du är dålig på det. Är det något min familj är duktiga på så är det att tala om det dåliga. Man kan höra flera gånger om dagen, det negativa men ytterst sällan det man är bra på. Ibland vill man höra det man är bra på, det man är duktig på. Inte bara det som man är dålig på.

Om jag rättar till det dåliga så kommer det ju ändå bara en ny sak dagen efter. Det känns som om det alltid är något. Och när det känns så, känner man sej bara värdelös. Som om man aldrig gjorde en enda sak rätt. Bara en massa saker som m gör fel. Egentligen vill jag inte skriva om det här på bloggen, men känner tvungen. Det måste ut men har ingen att prata med det om. Det är fruktansvärt jobbigt att leva i skuggan till min syster, den perfekta, den som aldrig gör något fel. Det är fruktansvärt jobbigt att vara den som ALDRIG gör sakerna rätt.

Jag är bara på så dåligt humör, dagen igår var precis likadan. Idag är det likadant som igår. Jag känner mej låg och värdelös, jag känner mej osjälvständig, jag känner mej otillräklig.

Jag vill ha lite ljus i mitt liv idag, jag vill att solen ska titta in.

4 kommentarer

  1. Jag har oxå tänkt på det där. HUr det kommer sig att folk lägger ner så mkt energi på det som är dåligt its för det som är bra. Oftast är det ju sp i förhållanden. Man tjatar på allas fel. När man borde lägga märke och beundra de sakera som är bra. Men alltid ska folk gnälla och hitta alla de där små felen och gå och irritera sig på det..

    Håll huvudet ett högt. Snart e din tid här och då kommer du sväva på moln. Ngn gång måste ljuset komma till dej.. Och inte bara stanna för en dag eller två..

    Kramar till dej


  2. Tack gumman :)


  3. Hoppas bloggen och vi läsare kan vara några små ljusstrimmor genom ett så mörkt draperi i din själ. Jag gillar din blogg :)

    Jag håller med ”machuna”. Håll huvudet högt.

    /Rebecca


  4. Bbeccy: Ja det är precis det ni är :)
    Tack :D



Kommentera

