h1

Början på sommarlovet.

juni 14, 2007

Så var denna efterlängtade dag här, vädret hade ju kunnat vara en smula bättre. Men i dotterns ögon tror jag inte det spelade någon roll att det blåste och var kallt. Hon har ju sommarlov nu. Och jag tror till och med att hon kommer hinna tröttna på sommarlovet innan hon kan börja skolan igen. För i hennes ålder är sommarlovet en hel evighet, det är inte förrens man blir äldre som sommarlovet är för kort. Hon är stolt att hon ska börja 1:an efter sommaren, den riktiga skolan.

Såhär fin var min lilla prinsessa idag innan hon gick till skolan. Hon var lika vacker som ängel, men det tycker alla föräldrar om sina barn så det är inget konstigt med det. Idag i kyrkan var jag superstolt och hon sjöng med hela munnen och hela hon strålade, men sedan kom jag på att kyrkan faktiskt var fullsatt av precis lika stolta föräldrar som jag var. Det är någon speciellt med skolavslutningar. Det är då man känner att sommaren verkligen är på väg.

Hon klarade sej från allt vad förkylningar heter och de är vi tacksamma för idag. För det gjorde att hon kunde njuta av dagen. Nu har vi ätit tårta för att fira att sommaren är här och för att prinsessan varit duktig och lärt sej en massa nytt detta året. Nu åkte kläderna av och på cyklen och hem till en kompis..

Och det är bara början på sommarlovet!

17 kommentarer

  1. Åh va somrig och fin! =)


  2. Jaa hon ser verkligen ut som en ängel…….
    Härligt med sommarlov för henne!
    Kram kram


  3. Åh en så söt liten tjej :)
    Det är svårt att hålla tårarna borta den där första skolavslutningen,den är så speciell!!

    Imorgon är det dags för våran,min ”lilla” tjej slutar 2:an.
    Vart tar tiden vägen?


  4. Vad sommarfin hon var, skönt med sommarlov nu. Hoppas ni får en riktig skön och mysig sommar. Kram


  5. Det är nog inte bara för att du är hennes mamma som du tycker det – hon ÄR jättefin!!!! Vad roligt med sommarlov – men du har rätt – i den åldern är sommarlovet EVIGHETSLÅNGT! :)


  6. Vad söt hon var! :-) Man minns ju själv hur speciellt det var när man var liten och fick sommarlov. Det var något alldeles extra! Jag önskar dig och din familj en riktigt härlig sommar, det är du/ni värda! ;-)


  7. Va fin hon va.. Underbar…

    kram


  8. Vilken sötnos….själv har jag gått på skolavslutningar i 16 år, äldsta sonen är 22 år. Nu har jag bara några år kvar till den sista som gick ut 5:an igår slutar skolan. Kontentan är ändå att man är lika stolt varje gång de gör något extra på skolavslutningen men blockflöjtsuppspelningarna kan jag gärna vara utan numera.
    Ha en trevlig sommar och många kramar till er alla(som du ser så har jag inte slutat läsa hos dig…du är först varje morgon)
    Bettan


  9. Men vilken underbart söt liten tjej som håller på att bli så stor!!!! Ta vara på dagen, håll den kvar, det går så himlans fort!!!!!!
    Hoppas att ni får en härlig dag!!!!
    Kramizzzzz


  10. Vilken söt liten, nåja ganska stor, flicka du har. Hoppas lovet blir bra men jag tror precis som du att han kommer att längta.
    Kram!


  11. Så fin så! Läst så mycket om skolavslutningar idag så jag börjar längta efter dem igen. Har tre vuxna söner och en liten sladdis på snart två år. Några år kvar tills det är dags, och yngsta storebrorsan tog studenten förra året. Det är nåt visst med skolavslutningar, och precis som du säger, din dotters sommarlov blir långt, när hon blir äldre är det för kort. Livets faser. Kram


  12. Spelar ingen roll hur gammal man blir och hur stora barnen är…skolavslutningar får hjrtat att smälta lite och ögonen att tåras…. KRam!


  13. Vilken fin dotter du har.! Visst har du all anledning att vara stolt över henne.
    Jag hoppas hon får ett härligt sommarlov med mycket sol och bad.
    Kram


  14. Underbart söt tjejja du har :) Din blogg hamnar hos mina favoriter så jag kan återkomma när min dator är lagad. Kram!


  15. Vilken söt liten, nåja ganska stor<<<<<<<<3


  16. Vilken fin dotter du har.! Visst har du all anledning att vara stolt över henne.
    Jag hoppas hon får ett härligt sommarlov med mycket sol och bad.
    Kram


  17. […] var någon där för henne. Hon är lika fin igår som hon var förra året. Men efter att läst inlägget jag skrev förra året så ser man till och med korten att hon är ett år äldre. Jag kunde ta kort på henne detta året […]



Kommentera

