h1

En speciell dag!

juni 13, 2007

Nu var det ett tag sedan jag skrev här. Egentligen har jag massor att skriva om hela tiden men finner inte ron att skriva om saker som händer i mitt liv längre. Men imorgon är iallafall en speciell dag här hemma. Största flickan har avslutning på 6 årsskolan. Hennes första avslutning innan sommaren och hennes första år i skolan börjar. Hon börjar bli stor, man förstår det inte. Man förstår inte vart åren tagit vägen. Tiden går alldels för fort och räcker inte riktigt till.

Ett sommarlov är efterlängtat hos henne nu. ”Mamma jag vill inte gå, mamma jag orkar inte gå till skolan idag var hennes ord.” Men till slut steg hon upp, men inte förrens jag sa att det är ju hennes sista dag i skolan för denna sommaren.

Jag tror hon tycker det är skönare än mej att sommaren kommit och det innebär ledighet. Visst ska det bli skönt att inte stiga upp på morgonen och få sova. Men skönast tycker nog barnen det är.

För 2 dagar sedan vaknade jag med världens förkylning och feber. Idag vaknade Lilltösen med samma sak. Man får verkligen hålla tummarna att inte stora tjejen vaknar med det imorgon utan att hon är pigg och utvilad på hennes sista dag imorgon! :)

8 kommentarer

  1. Usch skickar krya på er kramar!
    Själv åkte man på soleksem igår som idag verkart lagt sig lite..
    Ingne sol mer för min del denna sommaren ialf!
    Kramar!


  2. Visst är det skönt med lov och ledighet. Det tycker nog alla!
    Krya på er nu bara.
    Kram!


  3. Jag unnar verkligen alla barn sommarlov, tänk så härligt det var! Men hur underbart det verkligen var, ja det förstår man först nu när man inte har sommarlov längre! :-)


  4. Jag vill oxå ha sommarlov. Det hade varit härligt.

    Det är bland så man önskar att man vore arbetslös..

    jag vet att det är dumt att tänka så.. Men en hel sommar hemma.. hade gjort mig fint..

    kram


  5. Krya på er och hoppas stora tösen klarar sig undan förkylningen och febern.
    I den värmen längtar de små liven efter sommarlovet.

    Önskar dig fina och rofyllda sommardagar. Ja, så lugna de kan bli med småbarn omkring sig, men….
    Du har så rätt, de åren går så fort att man knappt hinner med.

    Kramar


  6. Oj krya på er! Vilken dominoeffekt. Hoppas nu inte att stora tjejen också blir sjuk. Hemskt nu när sommarlovet just har börjat :(


  7. I dag har vi avslutning. Yngsta frökens sista i grundskolan. Lite vemodigt…
    Ha en bra torsdag!
    Kram


  8. Javisst är det riktigt skönt med sommarlov, det behöver barnen! Hoppas ni kryar på er snart och att stora tjejen slipper bli smittad. Kram på er



Kommentera

