h1

Arbetsmarknaden..

maj 25, 2007

Det är inte konstigt att man blir deprimmerande av att gå in på arbetsförmedlingens hemsida varje dag och kolla om det finns några lediga jobb. Det finns sommarjobb som jag satt upp mej på. 95% av alla jobben som finns ute att söka är körkort ett måste. Och för att kunna ta ett körkort krävs ett jobb, snacka om en ond cirkel. De andra jobben som finns att söka är det någon annan merit som krävs som jag saknar. Jag fattar inte att det ska vara så förbannat svårt att få ett jobb.

Det är inte lätt att söka jobb när arbetsmarknaden ser ut som den gör.

5 kommentarer

  1. Nej, det är verkligen inte lätt med jobb. Fakum är att det verkar vara ett heltidsjobb att söka jobb! Hoppas det ordnar sig på något sätt för dig.
    Ha nu en fin fredag.
    Kram!


  2. Förstår att det är jobbigt.. Körkort e ju viktigt om man jobbar inom vården…. Typiskt att du inte kan hitta ett jobb! Ska det va så himlans svårt!!

    attans..

    kram


  3. Det där med körkort kan jag skriver under!

    Sonen hade jätteproblem då körkort krävdes till nästan alla jobb. Hur skulle han ha råd att återuppta körskolan innan han fått arbete.

    Håller tummarna för att du ska lyckas hitta ett arbete.
    Ha en bra dag!
    Kram


  4. Tell me about it… Jag är så nöjd att jag kommit in på en högskoleutbildning (som kan ge jobb inom väldigt många områden) och att jag trivs så bra!


  5. Körkort, vassa armbågar, framtidens säljare, minst 3-årig högskola o.s.v, o.s.v…..Att lyckas ta sig igenom det nålsöga som är arbetsgivarnas krav, det gör att man lämnar Platsbank och Arbetsförmedling med en känsla av värdelöshet.
    Just nu har jag arbete men i november är jag tillbaka i arbetslöshetens bojor igen om inget nytt dyker upp innan dess.
    Kämpa på, tro på dig själv, för det är lätt att tappa hoppet när man söker jobb.
    Kram



Kommentera

