h1

Bloggtorka or what?

maj 15, 2007

Jag har under en längre tid känt att jag saknar insperationen till bloggen. Innan behövde jag aldrig tänka på vad jag skulle skriva utan det bara kom, och jag hade alltid hur mycket som helst att skriva. Även om jag själv har svårt att läsa långa inlägg var det precis sådan jag var, som skrev långa inlägg. Men nu kommer jag knappt på 4 rader när jag skriver. Jag försöker intala mej att det är bloggtorka som kommit över mej och inte det att jag inte orkar hålla bloggen igång!

Har jag haft bloggtorka har det bara varat en dag eller 2, men nu har min bloggtorka hållt i sej i 2 veckor. Jag vet att egentligen finns det massor att skriva om, men måste bara hitta orken på vägen att skriva om det..

18 kommentarer

  1. Tror nog att det kan vara så att man får lite ”torka” ibland, kan själv känna ibland att vädret och uteluften tar över, men jag har såna behöv av att bara sitta här och skriva så än så länge känner jag ingen torka, fast det kanske blir lite mindre inlägg under denna tiden av året!!
    Det är alltid trevligt att läsa det du skriver, även om du bara kikar in och ropar ”Hej”!!
    Ha en bra dag!!
    Kramizzz


  2. Hej!
    Ibland känner man att inspirationen inte riktigt vill infinna sig men så är det nog för alla. Man behöver ju inte alltid skriva om så spännande saker.
    Mina möten blev inställda och det blev djursjukhuset i stället. Som det kan bli…
    Ha en fin dag!
    Kram


  3. Stora kramar till dig!


  4. Ibland när det nog bara bra att vila lite ifrån boggen också;-) Ha det fint!


  5. DÅ ÄR VI TVÅ!


  6. Ja, det blir nog så ibland. Jag har också känt så .. och man ska skriva inlägg då man har inspiration. Annars blir det inget kul. Ha de gott.


  7. Det är nog helt normalt, inget att oroa sig för (som doktorn brukar säga.. hihihi). Du får nog tillbaka din inspiration så småningom!

    Ha det så bra!
    Kram


  8. Så kan det vara! Ta det lugnt och invänta att inspirationen kommer tillbaka. Det gör den säkert! jag väntar på dig! :-)


  9. Själv har jag bara bloggat i 5 mån. och redan ett par ggr. skrivit att jag lägger ner för en tid framöver.
    Jaha, och efter beslutet har viljan och inspirationen infunnit sig.

    Ibland kan det vara skönt med breijket. Det ska vara roligt att blogga. Får inte bli ett tvång.

    Hoppas din inspiration infinner sig. Gillar att titta i din blogg.

    Ha det gott!
    Kramizz


  10. det är som jag med andra ord har med en ordentlig bloggtorka med


  11. Jajamensan. Det kan vara jättesvårt att komma på något att blogga om. Tur jag har min skilsmässa hahaha….


  12. Jajamensan. Det kan vara jättesvårt att komma på något att blogga om. Tur jag har min skilsmässa hahaha….


  13. Vi syns kanske till jul…


  14. Bloggtorka och avsaknad av inspiration har jag haft en längre tid. Inläggen är mycket färre och de stunder som tillbringas vid datorn är snart nera på mini-nivåer. Kan nog bero på att vi närmar oss en tid när värme och sol lockar mer.
    Ha de gott, kram!


  15. hahaha ja så kan det vara ibland. Men man ska inte skriva något bara för att man känner att man ”måste” eller för att man har dåligt samvete. Det är helt okej om det tar någon vecka innan man kommer på något att skriva om. Tänk kvalitet, inte kvantitet ^^

    Men jag gillar att läsa din blogg, så jag hoppas att du fortfarande vill fortsätta att skriva!

    Kram


  16. – Ja ibland så kommer man in i en period då det är lite torka gällande på vad man ska skriva på bloggen. Jag är just nu inne i en sådan period jag med. Så det blir mycket länkanden till tex intressanta artiklar som jag funnit i olika tidningar, eller roliga tips som de också har.
    – – Kika in på detta inlägg: http://inha.blogg.se/1179598898_svar_vad_lockar_dig_t.html#comment


  17. Detta känner jag igen. Och om jag gissar rätt, så är vi inte ensama om detta. Man behöver nog en paus emellanåt.

    Ha de gott


  18. Det drabbar oss alla, ta den tid du behöver, rätt vad det är så kliar det i fingrarna igen att få skriva! Kram tills dess!



Kommentera

