h1

Jag har lärt mej en läxa..

maj 12, 2007

Efter att ha tjatat om att sätta en hasp på barnens garderober har det äntligen hänt. Jag har stått ut med att tvätta rena kläder i många år nu och dessutom plocka iordning deras garderober efter dem åtskildiga gånger i veckan. Så nu satte jag upp den där haspen som jag tjatat om och det blev jättebra, inga kläder som ligger och skräpar någonstans.. Men vad händer inte då?

Jo jag viker ihop tvätten och lägger den på vardagsrumsbordet för att lägga in den senare och går och diskar och när jag kommer tillbaka ligger min tvätt överallt i hela lägenheten och Lillaängel har 7 tröjor och 4 par byxor och en kjol på sej ungefär. Så nu får jag vika ihop tvätten en gång till, och denna gången ska jag lägga in tvätten direkt..

Jag har lärt mej en läxa till :-)

13 kommentarer

  1. Ja barn kan dom..och snabbt ibland;) Ha en fin dag!


  2. Usch ja, det där med hanteringen av ren tvätt är ett kapitel för sig! Våra rutiner fungerar tyvärr inte och ibland vet jag inte vad som är rent eller smutsigt!
    Ha en fin lördag
    Kram!


  3. Hahaha! Det där har jag varit med om oxå. Dessa små änglar till töser! Ha dä gött i solen!


  4. Fnissar….Låter som mitt äldsta barnbarn. Hon är makalös med att byta kläder.
    T.o.m. hos mormor river hon ut mina kläder, men….Eftersom det är begränsad tid har jag lättare att stå ut med detta än föräldrarna.
    Imorgon kommer hjärtegullet hit för att leka.

    Kram


  5. Jadu, det är inte alltid det blir som man hade tänkt sig….och de mest lysande planer går överstyr ibland! Men du kommer säkert på något annat – som funkar! Kram! :-)


  6. Hej Love!
    Har en fråga.
    Vet du hur man lägger in en videosnutt från You Tube i ett inlägg.
    Berätta i så fall för mig, please.
    Tack på förhand – kram.


  7. Hemma hos oss är det bara guben och jag, men av en underlig anledning så är tvättkorgen jämt full och när sen tvätten är fixad och färdig, så viker jag den så fint och lägger på min säng, för att lägga den i respektive lådor lite senare!!!!!
    Detta resulterar nästan alltid i att när jag sen skall gå och lägga mig så är jag så trött så jag bara drar ihop allting och lägger på en stol…………….resultatet blir ”Börja om från början……”!!
    Kramizzzz


  8. Skratt…….Det är inte lätt med barn, oavsett om de är stora eller små. Jag kan ju inte gärna sätta en hasp på tjejernas garderober, (18 o 19 år) men skulle nog bra gärna vilja göra det.
    Ha en skön söndag, kram!


  9. Haha,hon är ju för påhittig din lillängel.
    Bra att haspen funkar i allafall.=)
    Ha en skön söndag vännen!
    Kram*


  10. Jo de hinner med de där små liven *ler*, jag gör som curlingmormor..lägger den rena tvätten på min säng och tänker att jag ska ta hand om den sen…men när sen kommer är jag alltid så trött så då får den vänta ett par dagar och alla får gå och leta i högen efter vad de ska ha/kramisar!


  11. Det där förstår jag att det kan vara lite irriterande och onödigt på ngt vis…Du tjänar alltså på att lägga in det direkt på ngt sätt, *S*


  12. Sött! :) Känner igen det där.. det är underbart med barn! :)


  13. Haha, där var han snabb. Blir inte alltid som man tänkt sig, ha de bra, kram Maria



Kommentera

