h1

En gång i tiden..

maj 9, 2007

En gång i tiden hade jag en hel blogg som jag ägnade åt att skriva om pappa. Att skriva av mej om allt som hände runt omkring och jag trodde aldrig att jag skulle börja skriva om honom igen. Visst var det skönt att skriva av sej, men bloggen blev så negativ. Så jag startade upp och började under ett nytt nick och lovade mej själv att jag skulle skriva mer possitivt och att jag skulle ägna mitt bloggskrivande åt andra saker. Men märker sakta hur jag är på väg tillbaka till den gamla bloggen. Märker hur jag mer och mer skriver om pappa igen. Jag är ju vuxen och han är ju vuxen. Men ibland kan det vara så otroligt skönt att skriva av sej om de saker man aldrig skulle prata om inför andra.

Det är kanske det som är menningen med en blogg, att skriva sånt som man inte vill prata om eller kan prata om i verkliga livet. I vilket fall som helst har det hjälpt mej många gånger. Det var därför jag började blogga ju.

Men just nu när det är så mycket med pappa känner jag att jag är glad att jag har bloggen och er som läser den och stötta mej genom det. Det hjälper mej mer än vad man kan tro egentligen..

7 kommentarer

  1. Självklart ska du skriva om din pappa, det blir ju som en terapi för dig. Det hjälper dig säkert psykiskt också att kunna skriva av dig och sedan också veta att vi läser det och stöttar dig! Kram på dig


  2. Jag tycker också du ska skriva av dig.Det är ju läkande att få ur sig.
    Vad det gäller din pappas flytt så tycker jag synd om dig, ifall det var anledningenför din flytt.
    Jag tror säkert han vill sluta men det är nog tyvärr som du säger, en alkoholist har inte kraft själv att stå emot.
    Ha en fin dag!


  3. Bloggen har man för sin egen skull,,,Den är just bara din. Så självklart kan du använda den precis hur du vill.
    Önskar dig lycka lycka lycka till!


  4. Jag upplever inte din blogg som negativ, bloggen är en ventil. Det är svårt att skriva glada inlägg när man absolut inte känner sig glad. Jag är däremot glad att du känner och vill skriva av dig.
    Kram :)


  5. Jag tycker det är precis så som du säger: Man använder bloggen för att vädra tankarna om sånt som är svårt att prata om IRL. Och det kan man gott behöva ibland.

    Din blogg är inte så mörk som jag tror du känner dig. Tvärtom ser man ljuset bryta igenom här och var. Din blogg ger hopp om att allt inte behöver vara nattsvart.

    *kramar om*


  6. Jag tror absolut att det är viktigt att skriva om både positiva och negativa saker. Man kan inte alltid låtsas att man lever i en drömvärld. För livet är inte alltid enkelt. Ibland drabbas man av mindre eller större katastrofer och då m å s t e man ju få ventilera sig. Man skriver ju bloggen för sin egen skull. Var inte orolig för att ”vi” ska tröttna. Vi läser ju bloggen för att vi själva vill, och störtar dig självklart i med- och motgångar!
    Kram


  7. Fast bloggen är väl ett utmärkt sätt att skriva av sig sånt som tynger. Även om det är negativa saker man skriver om så kanske man själv blir något mindre negativ när man får spy ur sig lite. Och inte minst få kommentarer – för de värmer! :-)



Kommentera

